Lördag 9 Juni

Så säkert som det är säkert. Jag skulle ha farit till Sorsele ikväll. Hur de hade löst sig med sovplats är en fråga som är mindre väsentlig, hur de hade blivit att ta sig dit är väl en fråga som kanske inte skulle ha behövt vara så svår. Hade jag vetat hur kvällen skulle bli så kan jag då iallafall påstå nu att jag hade kört moped. Det hade väl tagit en stund, cirka 3 timmar, men det är ändå inte så farligt. Tre timmar innebär bara att man kanske måste stanna av någon gång + att man kanske, och då säger jag kanske måste byta batteri i mp3:n. Men sånt skulle man väl få ta.

Men nu blev det inte så. Fast man ska väl inte klaga på de som inte blev om man säger så. De lät bättre att njuta av det man har och det man gjort, istället för att beklaga sig över de man inte har och de man inte gör eller har kunnat/haft möjöighet att göra. Så då gör jag det istället.

Jag kan njuta av att sitta i mitt rum och spela snake med en telefon vars joystick inte alltid ville lyda mig. Jag kan njuta av att halvt klia ihjäl mig efter de myggbett jag fått under veckan. Jag kan vara glad över den tårtbit som blev över efter att ha haft middagsfrämmande. Slutligen kan jag vara lycklig över att jag överhuvudtaget bor i ett hus, att jag överhuvudtaget har en telefon att spela på och att jag lever.
Så, nu klagar jag inte. Då kan jag istället berömma mig själv för att jag nu istället har sett de positiva i det hela.

Någonting mer jag kan göra? Imorgon, eller rent tekniskt sett idag så hade jag tänkt ta och hitta på någonting. Kanske fiska? I så fall blir det väl kanske själv, men det är väl minst lika roligt det. Jag kan ju fara ut och gå, cykla eller köra moped. Jag kan.. städa rummet, huset och kanske till och med garaget. Jag kan vara ute på promenader med hundarna, jag kan skriva en berättelse och jag kan göra riktigt allt möjligt. Det gäller bara att använda fantasin. Det finns alltid saker att göra, man bör väl bara vara öppen och ärlig mot sig själv och se de positiva i saker och ting.
Lät de där rätt?

Aja, får se hur det blir.
Nu ska jag då se film, blev less på datorn.
VIll förresten ha tillbaka min egen dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0