Lördag den andra Juni.

Det är idag det. Sitter och funderar på vad jag ska hitta på idag. Av någon underlig anledning så kommer jag inte på särskilt mycket att göra. Om båten inte hade varit utlånad så hade jag alltid kunnat roa mig så. Kul va? Ro, roa.. Ähh, vafan. Så då gick inte det. Fler förslag? Jag kan alltid ta en promenad med två hundar i varsitt koppel och njuta av de vackra vädret. Det går ju alltid göra. Finns det fler förslag? Sitta här och skriva allt jag tänker och känner. På något sätt kändes det ändå som att jag vill tillbringa dagen ute, det är vackert väder och jag är ensam hemma. Vad är med idylliskt än att vara ute?

Okej, helt ensam är jag väl inte.
 
Min far är ute och tvättar lastbilarna,men jag är så gott som ensam inomhus, om man inte räknar med hundarna. Hmm, vad kände jag för att göra mer?

Hade jag bara haft mod och lust, eller tillräckligt av dessa två ämnen så hade jag antingen cyklat till Glommersträsk eller kört moppe dit. När jag väl hade varit där så skulle jag gå på Finnberg's, köpa någonting och kanske stanna där och prata en stund med butiksinnehavaren. Men i det här fallet så finns det två fel i de hela. Jag har ingen lust att göra det, men jag känner heller inte styrkan att utföra dessa gärningar, på gott och ont.

Så efter att ha uteslutit detta förslag så är jag fortfarande öppen för nya. Fortfarande är jag sugen på att handla, så då finns det ju alltid Abborrträsk eller Norsjö? Jörn finns väl också, fast ovetenskapen om det är öppet eller inte gör att jag tvekar. Jag skulle anta att Konsum och Hydro är öppet, fast jag vet inte.

I Norsjö finns det mycket som är öppet, än så länge i alla fall. Konsum och Ica stänger väl vid ett, Statiol stänger nog 22 eller 24. För övrigt så finns där ju också en kiosk, men dess öppettider är jag grymt osäker på.

Hur som helst, nu har jag då skaffat mig en blogg. Bra gjort! Så förhoppningsvis så blir jag en aktiv bloggare en dag, vem vet? Inte jag iallafall, jag har inte förmågan att se in i framtiden. Snarare tvärtom om man kan ha en sådan förmåga. Isåfall, skulle inte de kallas förmåga att se den tillkommande tiden, utan kanske förmåga att kavalkadera? Nej, det lät inte riktigt bra de där.

Ähh, det var inge kul att skriva blogg. Eller jo, men jag har inte tid, (kan vi låtsas).

Lär nog skriva vid ett senare tillfälle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0