Tankar och lite av varje, men trots det under kategorin allmänt.

så vad har jag att säga? För närvarande befinner jag mig i min systers lägenhet tillsammans med hennes hund. Idag har jag jobbat vid Ringelsta, lagt plattor, planterat buskar och fixat och donat på olika sätt. En promenad ner till kommunförrådet har det också blivit. Ikväll så måste jag ta mig en promenad till konsum, växla lite pengar om inte annat.


Blä, det känns lite konstigt.
Jag sitter och funderar på vad jag ska göra av pengarna jag får efter att jag har jobbat medans andra inte ens har några pengar, ett jobb eller någonstans att leva och bo. Så därför så känner jag mig lite taskig nu. Låter det konstigt?

Hur som helst, som jag och åter sagt igen så funderar jag på vad jag ska spendera pengarna på. Det finns väl flera alternativ, men inget kändes riktigt bra. Några av alternativen är att
spara dem till senare
använda upp dem på onyttigheter
spendera dem på släkt och vänner, köpa presenter och dylikt
bjuda på middag
skänka bort en del till fattiga och behövande
shoppa en dag i stan, handla de man känner att man behöver.

Några alternativ fanns det. Finns säkert fler, nu skrev jag bara ner några. Visserligen är inte alla tänkbara för mig, men det är fortfarande utvägar och alternativ. En dag kanske jag fyller 18 och då kan det väl inte vara helt fel att ha lite pengar undanstoppade. Så egentligen så borde jag väl lägga undan nån tusenlapp och fortsätta kanske med en hundring i månaden. Till slut när jag väl fyller 18 om så händer så har jag ju en hel del. Så det lät väl ändå som en relativt bra ide att göra så. Då finns dem ju förhoppningsvis där, och då blir det kanske inte att jag tar därifrån om jag vet att jag har ett mål med pengarna. Även om de kanske är långsiktigt. Ett mål är det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0