Loooov!

   
   Det är väl egentligen inget långt lov,men det är iallafall några tag extraledigt. Det är aldrig helt fel.

Nu var det ju en stund sen jag uppdaterade så jag kanske borde börja med att sammanfatta vad som har hänt sen sist jag skrev.

Senast jag skrev var ju lördagnatt eller söndagmorgon och då skrev jag ju att jag skulle uppdatera senare och berätta hela historien om Lycksele.

Det började med att vi (jag och Sofia) for till Lycksele på lördag under dagen. Vi eller främst jag var det väl, hade en hel del ärenden i Lycksele så att vi skulle måsta vara där innan klockan två för det var då de första affärerna stängde. Så vi var på Åhléns, Dollar Store, Konsum, Ica m.fl. 
   Det är ju alltid intressant och vara på lite affärer på andra ställen än där man brukar vara. Så att det var ju trevligt. Senare under eftermiddagen så raggade vi runt i Lycksele en massa, lärde mig en massa gatunamn, var saker låg och fick se stan lite allmänt bara.Det var då både nyttigt och roligt, dvs att förena nytta med nöje kan man säga. 
   Vi hade väl lite planer om vad vi skulle göra under kvällen, men det var väl som inte så mycket som följde dom planerna, men det var lika bra för det blev roligare såhär! Vi började höra talas om att det var något på hotellet ikväll, dvs Hotell Lappland och vi beslutade för att stanna, dels för att..ja för att vi hade väl inte bråttom hem och dels för att det var gratis inträde mellan tio och elva. 
   Så att så blev det. Vi bestämde även att vi skulle äta någonting ute så det blev pizza. Det var tänkt att vi skulle äta på Ibbes men det blev iallafall att ta med hem från Park hotel. Det var riktigt god pizza och det var dessutom billigt. De hade även Pepsi i glasflaska, det köpte jag jämt få finnbergs då jag var mindre, ha typ inte sett det sen den tiden. Alltså i vanligt format, inte sån här avlång, för det finns bl.a på Värdshuset i Glommersträsk. 
   Hur som helst.. Då vi väl skulle gå på hotellet, blev de att vi tog bilen. Då vi kommit dit då fråge vi ju direkt om he va gratis, för vi had hörd att he va de mellan tio och elva och de va ju typ ingen kö så de va ju great.   
   Men då när jag skull gå in då vare nån vakt eller nå som sa att jag inte kunde gå in såhär. Jag trodde dem trodde att jag hade alkohol på mig eller något eller att man skulle hänga av sig tröjan/jackan eller att jag var för onykter.. men tydligen var de att man fick inte ha mjukiesbyxor typ, man gatt va anständigt klädd. ;p Så att jag skulle måsta fara hem och byta. Vi förklara ju att ja bor tio mil bort, men då sa dom att jag skull lån av någon, tror jag.
   Hur som helst, då fråge ja ju Kim om han had nå jeans eller om han t.o.m sa att jag kunn lån av han, nå av de iaf. Så att då vare ju bara att vända om, köra till lägenheten hans. Tur att vi tog bilen dit!
   Då gick vi upp och skulle leta nå jeans, men he va som halvsvårt med storlekar. Men de gick då till slut då vi hittade ett bälte :-) Så då med förhoppningar om att det inte var en låång kö så for vi tillbaka, och vakterna had ju som lovat att komma ihåg oss, så som jag fattar de så skulle vi typ ändå få komma in först eller nå. Nu var det inga problem, men gatt ju häng av mig tröjan förstås. 
   Det jag hade som trott då man for dit var att man skulle ju inte känna en själ förutom dom man var med, men hur det än var och gick till så blev det ändå en hel del folk man kände igen. Hilda kom ju också, och hon har man ju gått i samma klass som i snart tre år så :) 
   Det är väl som lite kort den kvällen, blev en rätt billig kväll också och det är riktigt uppskattat. 
   Imorgon blir det party här i Arvidsjaur, och eventuellt utgång antingen på Laponia (Toxic) eller på Capsicum där det är allmän pubkväll bara eller vad man nu ska kalla det. 

Jag lär väl uppdatera senare om hur kvällen blev och var :) Ska väl bara sitta här och fördriva tid nu så hade väl visserligen kunnat vara här en stund till men ;p 






  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0