Måndag 20 April

Nu har skolan börjat om igen. Det känns väl lite som både och. Samtidigt var det hur skönt som helst att ha lov och jag känner ingen motivation för skolan för stunden. Så att.. men det är ju inte så länge kvar längre. Vi går ut V24 om jag inte vet fel och nu är det V17, så det är inte länge kvar.
   Påsklovet har varit riktigt bra. Jag känner att jag har hunnit mycket under dessa dagar. Har hunnit träffa mycket folk, och det är väl då jag gör det som jag trivs kan man säga. Har även uträttat en hel del saker och haft riktigt kul emellanåt. Så för min del får det gärna vara några lediga dagar snart igen.

   Det är nog enklare att jag i slutet av månaden summerar ihop vad jag har gjort på bilddagboken, dvs med bilder än att jag gör det här och nu med text. Fast, vafan.. jag kan ju göra det på båda ställena.
   Första dagen, eller ja det blir väl kanske den andra, dvs skärtorsdag så var det  ju Sofias fest i byastugan här i Järvträsk och det blev med massa folk och det var riktigt trevligt. I det det förra inlägget står ju vad jag gjorde fredag och lördag efter det så det behöver jag kanske inte sammanfatta. Under hela påsken så blev det en skotertur iallafall och att äta lunch ute och så, det är ju alltid trevligt. Blev även rätt så sena kvällar som varje dag, men det var precis vad jag ville att det skulle bli. Jag gillar ju att utnyttja tiden så att säga.

   På tisdagen under lovveckan var jag till Malå igen. Blev inte så lång visit där utan var till Dan en stund och han följde mig till Järvträsk och vi var och körde skoter och lite av varje. På kvällen såg vi en Wallanderfilm med Sofie. Även dagen efter det blev en skotertur. Hur fint väder som helst, så det kunde ju inte ha varit mycket bättre.
   Senare på aftonen då han skulle hem så körde jag till Arvidsjaur så fick han åka därifrån så blev det billigare. Var då i Arvidsjaur ett par timmar och var med folk, trevligt trevligt.
   Även dagen efter det blev det att vara ute med skotern, var till Ljusvattnet och Oasen med Sofie. Bra väder även torsdagen så det var ju helt toppen.
   Lördag var det Järvträsknappet, det vill säga pimpeltävling här i Järvträsk. Hörde att det var runt 300 fiskare eller någonting sånt, men inte riktigt fullt ett ton hade kommit upp ur sjön, åja det var ju ändå en hel del folk och fisk där i slutet tycker jag. Vi hade då tur med vädret iallafall. Jag fiskade inte utan tittade bara på. Senare på kvällen var det fest i Gråträsk, så man körde dit kring.. 16.45 eller någonting sånt där, blev en lång men riktigt trevlig kväll med många skratt och mycket folk och allt sånt där. Bilder från kvällen och lovet allmänt kommer väl..
   Igår var jag helt slut alltså. Men det kan dels ha varit för att natten inte blev så lång, slocknade väl kring fem eller halv sex eller någonting, vaknade mitt på dagen, så det blev väl inte aaalltför kort natt, men iallafall. Man brukar ju vara rätt trött sådär dagen efter.
   Det är väl lovet lite kortfattat. Är som sagt lättare att sammanfatta i bilder, men det får bli senare. Nu börjar jag inse att det faktiskt snart är Valborgsmässoafton också. Är det som tio dagar kvar, nu är det ju en hel vecka och nästa vecka blir lite kortare. Då får vi se vad det blir att göra då..
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0