Mitt i veckan

Vad skönt med onsdag! Då vet man att då är det bara torsdag och fredag kvar, det vill säga två dagar kärnämnen. Imorgon är en härlig dag, tyska och engelska. Så det är inte en speciellt jobbig dag.

Idag färdigställde jag (tror jag då) rapporten om idrottens historia, föregångarna, os, två specifika idrotter och allt annat som kan  ha med idrott att göra. Läser ju kursen Ledarskap inom lek och idrott. Det är därför det här arbetet är så pass omfattande.
   Det blir trots allt ganska så krävande att sitta vid datorn en längre tid, man blir som trött. Ikväll gör jag inte alltför mycket, fördriver tid vid msn och kollar alla möjliga communities och lite sånt där. Snart ska man väl gå en stund från datorn.

Snart är det dags för nationella prov i Engelska B. Vi håller på med förberedelserna, dvs läser texter i ett häfte och diskuterar dem. Det första vi ska göra är writing. Jag tror nog att det ska gå bra, att bara skriva om ett visst ämne brukar inte vara så svårt, så jag hoppas det inte är de heller. Har börjat tycka om engelska mer och mer sen Malta :) Känner mig även mer bekväm med att prata engelska.

Någonting nytt eller annat roligt som hänt? Bilen blev besiktigad och godkänd idag. Kanske inte ligger under intresseområdet, men det är då text iallafall. Ja, även släpen besiktigades idag. Vad som är riktigt härligt däremot, det är vädret! Längtar så mycket tills det blir sommar. Det ska bli så härligt och jag hoppas på ett jobb såklart.
   Det ska bli både skönt och oskönt med att slippa skolan. Det är ju trots allt en trygghet att ha skolan att gå till, men samtidigt är det skönt med ett riktigt jobb också. Eller då någon form av praktik.

Nej nu ska jag ta och sticka, hade inte tänkt skriva särskilt mycket ikväll eftersom jag egentligen inte hade något vidare vettigt att skriva, blev mest allmänt prat, men det är ju alltid någonting det också.
;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0