Proov

I veckan har det varit fullt av prov. I måndags så hade vi en prov i Fritidsturism, det kändes ändå som att det gick bra.
   Efter det var man till trafikskolan en stumd, hjälpte en kompis med repetitionsfaserna, det var trevligt. Alltid bra med lite repetition. Kändes faktiskt att det snart är sex månader sen man tog körkortet, lite såna här småsaker man glömt, men än skulle jag nog klara provet.

I tisdags var det friluftsdag på VIttjåkk. Jag är väl inte så mycket för det eftersom jag inte åker något, alltså typ snowboard, skidor eller nånting sånt, men det går ju iallafall. Man är ju glad att man är ute, men jag gick som mest bara runt och pratade med folk som var där.
   Det gick ju det också, man var ju då iallafall ute i ett par timmar iallafall. Det är ju alltid nyttigt sägs det.

Igår var det nationella prov i Svenska B, det innebär en hel skrivning eftersom det var ju det - uppsatsen. Det fanns nio stycken ämnen att välja på och så skulle man ju då välja ett av dom. Jag valde att skriva om typ skolsystemet idag, vad man tycker om det, för och nackdelar samt att man skulle jämföra med en annan skolform, det var ju inte så farligt. Men efter en stund började jag ångra att jag tog det, trodde att det skulle finnas en massa att skriva och jag kände mig så på att skriva, men så var det visst inte.
   Åja, det gick ju iallafall.
Var kvar i Arvidsjaur några timmar efter det och sen åkte man lastbil hem med pappa. Så det kändes riktigt härligt att för en  gångs skull vara hemma klockan två, eller nånting sånt. Sen var jag och Sofie ute och gick med Bella nå tag, efteråt såg vi film.

Idag har det inte hänt så mycket. Vi hade hörveständnistest på tyskan, det vill säga nationella prov i hörförståelse. Det gick nog bra antar jag. Det är bara att vänta och se då vi får igen det.
   Efteråt  var det håltimme som alltid, idag satt jag och pratade med några spekare så jag hade ju då sysselsättning åtminstone, var även vid datorn en liten stund, kikade runt lite där. Kring elva slutade de andra idrotten så då gick man upp och åt lunch, chili con carne idag och det är ju gott så det var nice.
   Sen var det sista lektionen, det var engelska och på den gjorde vi klart nå papper vi hade börjat med och lite sånt där. Torsdagar brukar vi aldrig göra alltför jobbiga saker på engelskan eftersom vi inte är helklass riktigt.

Imorgon är det dags för den omtalade Påskdansen. Det är som många frågat, precis som juldansen fast det är påsk. Det är.. ja, jag vet inte hur man ska förklara det. Easter dance heter de egentligen förresten. På Medan 21 - 02. Inträde 20 kr. Mer än så behövs väl inte sägas :P -92 och uppåt är det också btw.
   Före så ska vi BF3 ha klassfest så det längtar man ju efter. Ska sova på Gästeriet imorgon så det är ju inte helt fel. Då blir de väl att köra hem på lördag någon gång, exakt när får vi se. Det beror på :)

Det är vad som händer och har hänt. I övrigt i helgen lär det nog inte hända mycket. Ska ju hem lördag som sagt och då ska man väl förmodligen stanna hemma tills måndag. På måndag blir det ju att fara till Sorsele så.. :-) Det ser jag framemot. Kommer ju inte därifrån förrän tisdag. Så på tisdagkväll är jag väl hemma igen.

Får se om man uppdaterar någon innan dess :-) Kanske om hur helgen varit och så eventuellt.

Kommentarer
Postat av: s o l o m a

det är så tråkigt med prov... :/

2009-04-02 @ 20:53:12
URL: http://soloma.blogg.se/
Postat av: s o l o m a

det är så tråkigt med prov... :/

2009-04-02 @ 20:58:39
URL: http://soloma.blogg.se/
Postat av: s o l o m a

det är så tråkigt med prov... :/

2009-04-02 @ 20:58:47
URL: http://soloma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0