Skärtorsdag

Änligen är det påsklov!

Jag vet inte vad exakt det är jag längtar till men idag på skolan kände jag bara ingen motivation för att göra någonting. Det var som bara att jag ville hem och.. ja, jag ville helt enkelt bara hem. Jag kände inte någon längtan för Sigmund Freud, Jean Piaget och Lev Vygotski. Det kommer jag säkert inte att göra måndag 20:e april heller, men man får ju se när man hunnit ha ett påsklov som förhoppningsvis är fullt av roliga  upplevelser.

Var ju då i Sorsele måndag och tisdag nu i veckan. Det var en trevlig period, trots att jag inte är duktig på att åka slalom så blev det faktiskt roligt efter ett par åk. Jag hade inte åkt slalom på väldigt många år, kanske sju-åtta år? Trots det gick det bra.

Nu har vi alltså.. torsdag plus en vecka plus F S och S = 11 dagar kvar om man räknar med den här torsdagen. Så nog är jag nöjd med min lediga tid som jag har framför mig.

Vad som är ovanligt är att jag har ju inget planerat. Jag brukar oftast vilja strukturera upp vad som kommer att hända av det jag vet då vill säga, men nu finns det inte så mycket i min kalender. Det är som bara saker som man vill och har tänkt att göra, men inget tidsbestämt. Typ som man brukar kunna säga i tyskan med wenn och wann. "Vid vilken tid".

Jag hoppas som sagt iallafall att jag hinner med mycket under det här lovet, träffa mycket folk, göra många roliga saker och vara på många ställen. Det är väl som då jag trivs bäst. Dagarna i Sorsele gjorde väl att jag hann lära känna samhället bättre. Nu hittar jag då om inte annat bättre i Sorsele. Iallafall mellan affärerna, att hitta mellan gatorna är väl inget jag gör än, men jag blir lite bättre iaf. Rengatan, Strandvägen, Sorselegårdsgatan och så förstås Ammarnäsvägen, undrar om inte det är de enda gator jag kan, och så förstås fågelstigen eller vad nu gatan hette. Men.. som sagt, jag lär väl lära mig. När det gäller Malå har jag börjat få lite koll. Där är det ju mest massa bär att hålla reda på. Men orka tänka på det nu.. noppen

Nu framför mig har jag väl att jag ska koncentrera mig på en kommande natt, sova gott osv. Det var tänkt att jag skulle hinna skriva inlägget på onsdagen, dvs åttonde april men det hann jag inte. Blev ute alldeles för länge.

Börjar känna stressen inför att det faktiskt snart är tolfte juni. När folk planerar vad dem ska göra och jag bara, ja inte vet någonting om vad som händer, då känns det som det är ännu mer snart.
Wenn ich nicht wissen was zu tun... fühlt es nur.. ja jag vet inte, men inte skoj iallafall.

Vi har då iallafall börjat en ny kurs nu, tror inte jag skrev de tidigare. Ledarskap inom lek och idrott. Jag vet inte om det är riktigt min typ av kurs, men det får väl gå som det gå. Jag vill då inte vara ledig och ändå måsta fara upp till arvidsjaur måndag, tisdag, onsdag, torsdag och fredag. Det lät bara onödigt och jobbigt. Då går jag hellre skola.


Nej nu måste jag göra ett ryck och uppdatera paerhedlund.blogg.de också, det var nå tag sen. Men då ska man ju ha saker att skriva på båda ställen också ;p,  fast det ska väl å andra sidan inte vara något problem, eller?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0