Fredag :)

   Så då var det åter igen dags för ett inlägg. Egentligen har jag inte så mycket att skriva. Eller alltså, det har inte hänt så mycket nytt och nu skriver jag mer bara för att skriva. Jag har jobbat från i tisdags så därför har man väl inte hunnit sitta så mycket vid datorn.Det har varit kvällar och sen börjat tidigt på morgonen igen så har inte egentligen fått den där dygnsvilan.           Men jag behöver inte sova så mycket ändå för att vara pigg och alert.


Så att idag är det en bra dag känner jag. Då jobbar jag 06.50 – 14.35 och det är ju en riktigt kort dag om man jämför med de andra turerna. Så att det ska bli skönt. Jag känner att en helg skulle inte vara så fel nu alltså.
   Dessutom så.. många av mina vänner börjar ju skola, flyttar, börjar jobba osv antingen till veckan eller nästa måndag så att man bör väl försöka träffa så mycket folk som möjligt och njuta fullt ut av de stunder man får eller har möjlighet att tillbringa med dem. Känner ändå att jag inte riktigt insett att folk inte bor kvar där de alltid bott, att de kanske kommer tillbringa flera år på ett helt annat ställe och att kontakten kanske inte blir densamma även om båda så träget försöker.
   Jag vet ändå innerst inne att det aldrig är omöjligt. Klart det går, man har ju vänner långt bort och nog håller man kontakten med dom för det. Men avstånden häruppe i norra Sverige, det är väl det som kan kännas lite tungt ibland. Men att det är så många man vill ha kvar, vill ha kontakt med och träffa fler gånger det är det jag funderar på. Men det är ändå tur, det är ju en hög procent som stannar i närområdet pga skola, jobb och annat så att det gillas!


   Jo förresten, en av kvällarna här i veckan hade jag ett långt samtal med en person som lärt känna mig väl. Vi pratade om gångna tider, framtiden osv, vad vi vill och alla möjligheter som finns. Att vi nu faktiskt kommer bli arbetslösa (mellan två jobb) och måste på egen hand söka oss någonting. Vi har inte längre en skola att gå till, den tryggheten finns inte. Eller visst, vi kan ju söka in på något universitet eller så men ingen av oss vet riktigt vad vi vill. Nog har man ju tankar osv men det är som ingenting jag känner att
   - Det här vill jag gå, det här ska jag bli!
   Därför är min plan att försöka få mig något jobb där jag trivs och så kanske utbilda mig inom området. Fast jag vill så mycket, jag har helt delade åsikter eller kanske bara svårt att bestämma mig? Man kanske inte känner sig själv så bra när allt kommer omkring. Även om självförtroende och självkänsla är bra så måste ju självinsikten vara bra, eller hur?


Nej, nu ska jag ta och försöka skriva något som ser lite mer positivt ut. Man kan ju inte bara gräva ner sig på det som är dåligt, då mår man själv kanske inte så bra i slutändan.

-          Kul? Min väckarklocka ringde nyss, av nån anledning har jag Gyllene tider – det är över nu. Fast med en annan artist. Det var ju skoj, att till och med min gamla (?) telefon intalar mig att det är över nu, att det är kört.

   Så, vad händer ikväll och i helgen? Jag jobbar ju inte så länge idag och sen ska man väl ut på samhället, göra lite ärenden och sen kanske titta på marknaden. Det beror helt enkelt på vädret, så att vi får se.
   Är ju höstmarknad i Arvidsjaur för er som inte visste det. Torsdag – lördag.. Så att, sen ska man väl umgås med kompisar ikväll. Jag ska försöka att njuta maximalt under kvällen och ta vara på varenda minut. För att, som sagt.. saker och ting kommer inte vara sig likt. Men det är ju inte som att man skiljs för livet med sina vänner men det blir bara lite annars. Då man kanske är van att träffa många regelbundet och så kommer man kanske se dem en gång i månaden som mest?
   Felet är nog det att jag blivit mer och mer sentimental och nostalgisk på sistone. Det är väl de som gör at jag överhuvudtaget skriver det här inlägget. Visst tänkte man ju mycket på förr förut också, det har jag alltid gjort. Men nu tänker jag tillbaka mer än nånsin och saknar det som fan! I alla fall en viss tid i livet. Man lever väl som i olika epoker så att säga, och just den här perioden var en viktig del i mitt liv.
   Nu pratar jag till stor del om sista året i gymnasiet. Då hände det mycket. Är svårt att sammanfatta med ord så att jag ska inte ens försöka.


Istället ska jag ta och fixa klart innan jag far. Måste dessutom tanka så därför så måste jag ju vara klar i tid så att jag hinner. Är dålig på beräkna hur lång tid saker och ting tar men oftast går det snabbare än vad jag tänkt så det är väl kanske bara positivt? Beror på hur man ser på saken.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0