Ledig helg

Oj så skönt med en ledig helg! Det känns rätt välförtjänst efter veckan. Den har egentligen inte varit så jobbig, men det suger att pendla pga att man måste upp så mycket extra tidigt. Eller mycket och mycket är det ju inte, men i alla fall.
   Jag har då jobbat tisdag, onsdag torsdag och fredag. Det är ändå helt okej. Förra helgen blev en långhelg med även måndag ledig.
   Förutom jobb så har jag även hunnit umgås med kompis, nämligen i torsdags. Då stannade jag i arvidsjaur och man hann träffa en hel del folk osv, det är trevligt. Så då var de tidigt upp igår, men då var de en kort dag så det var riktigt skönt. Slutade 14.35 och sen for man hem så det var ju ändå helt okej.

   Det känns inte som jag har så mycket att skriva egentligen. Det har inte hänt så mycket annat roligt och det är lättare att förklara med bilder, det säger ju trots allt mer än tusen ord sägs det. En annan rolig sak är att jag börjat lägga upp bilder på Facebook också, insåg att det är en större publik där. Nackdelen är väl att folk som inte är medlem inte kan se, eller kan dom?
   I övrigt så.. vi hade gäster här hemma igår så det blev god mat m dryck. Annars var man ute på byn och kollade läget där. Var rätt lugnt ändå trots allt för att vara Järvträsk J

I helgen händer det en del i alla fall. Jag snackade nyss med en kille och jag tror inte de skulle hinna med bussen eller något, så ska eventuellt till Lycksele en snabbis. Ska då till Malå i alla fall och efter det till Arvidsjaur, det vet jag redan nu. Så att det blir en del körning. Men det är inte över efter det. Från arvidsjaur ska vi sen köra till Sorsele och sen vidare till Sandsele, dvs ett par mil till för där är det dans på Talludden! TAGGA!!
   Så att, då ska vi vara där och sen hem på söndag igen någon gång. Blir riktigt skoj kan jag meddela. Jag längar riktigt gode mycket! Så att ska väl bara göra mig klar och sen är jag väl i princip redo att fara gissar jag, har inte så farligt mycket att göra innan. Duscha, äta osv.

Men här var i alla fall en lite kort uppdatering om vad som händer. Jag börjar jobba på måndag igen och nu börjar de dra sig mot sitt slut. Jag jobbar måndag, tisdag och fredag, lördag och söndag. Sen är de över för min del på Borgargården, vad jag vet i nuläget i alla fall.

 Vädret är förresten hur bra som helst. På termometern i bilen var de 27 grader då jag for från Arvidsjaur igår. Hemma var de 23, men de räcker gott och väl!De gillar vi. Innebär lätt vätskebrist så se till att förtära...

 

 


Kommentarer
Postat av: #Rebeccaa Sv

Godmorgon! (:

2009-08-08 @ 11:02:45
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0