4 December

Åh vad tiden går fort! Det är otroligt, man hinner ju nästan inte med. Åren går så fruktansvärt fort. För ett år sedan var de 40-årsfest i Järvträsk, det känns som nyss. Men det är ju inte riktigt nyss.
Fast det har ju sina för och nackdelar också att det går fort. Det beror helt på hur man ser det. 



   Igår var jag på vårdcentralen och tog vaccinet. Man hade ju hört att det skulle vara så fruktansvärt lång kö och jag hade bara tanken att hinna tillbaka på jobbet så fort som möjligt. Men då jag väl kom dit så var det ändå inte så farligt. Jag fick kö-lapp nr 70 så det var ändå helt okej. Jag stod dessutom bredvid en flygar-kompis. Så vi stod och pratade som under hela kötiden så det kändes inte alls så farligt att stå i kö. Det var helt enkelt bara trevligt. 
   Själva sticket var ju inte alls farligt, men jag hade egentligen inte förväntat mig det. Det gör ondare att ta ett blodprov i armen, så det funkar. Sen så fick man ju ett plåster som vanligt. Sen kände jag egentligen inget, lite yrsel men det är ju inte alls farligt eller direkt smärtsamt. Visst kändes de i armen igår kväll då man skulle sova, men inte så att jag hade ont. Inte idag heller, som sagt lite ömt i armen så är de väl, men inte att jag känner att det gör ont och jag har ingen feber.







Så att.. i övrigt så är det väl egentligen inte så mycket att skriva. Jag har jobbat på som vanligt annars i veckan. Uppdaterat bildspel på alla de möjliga språk som finns. Franska, tyska, spanska, portugisiska, polska, holländska, italienska och såklart svenska. 
   Som ni förstår så förstår eller pratar jag inte alla dessa språk så det är det som kan vara problemet ibland. För att... Grejen är de att det ska vara samma bild och samma text och förstås i samma ordning. Men ibland så är de inte det. Några av språken förstår man ju så då är det ju inga problem och då kan man ju till och med skriva dit rätt text om det inte stämmer in med bilden, men ex polska har jag verkligen inte någon koll på. Vissa ord kan man ju förstå, men inte så att jag skulle förstå en hel mening i sin helhet.
   Så att.. om det kommer hit polacker och blir förvirrade om det står "Krejzig" eller något och så är de en bild på snö så får de ha överseende med att Arvidsjaur Turistbyrås praktikant Pär Hedlund inte pratar eller förstår polska. 
   Men det var iallafall kul att uppdatera och det är ju sysselsättning förstås. Har varit en del turister, allt från araber till överkalix-bor. Dvs A - Ö. Så det gillas! 





Vad har jag gjort mer i veckan förutom jobb? I tisdags var jag med Johan & Carl, satt och prata, var på Konsum m.m.
I Onsdags så tittade Hanna & Elvira förbi och vi drack te, pratade osv. Sen så var jag med Andreas en stund.
Igår så blev det inte så mycket gjort. Var hemma, kurerade förkylningen med ett bad. I övrigt var jag i telefon meste hela kvällen.

I helgen så ska jag umgås med vänner. Imorgon firar vi en kompis som fyller 20, ikväll blir det nog ändå rätt lugnt. I övrigt måste jag försöka hinna med lite  julklappsköp. Får se om man hittar något i Arvidsjaur eller om man måste till något större ställe någon helg framöver.



Obs; Ny länk för filmen om Arvidsjaurbornas resa till Malta.
http://www.youtube.com/watch?v=2_TuQ4W8QeQ
Vi kommer nog från Turistbyrån göra en del 2 så småningom. 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0