AJR, Jörn, julbord, Turistbyrå, Volkswagen Passat

Då var det åter igen fredag och det är väl dags för ett inlägg. Har som blivit en vana att skriva på fredagar, jag vet dock inte varför. 
   Idag har det varit en otroligt bra dag och jag har haft jättetrevligt. Jag har varit ute på flygplatsen och gett paket till testförare, 350 stycken :) Vi var dock två som gjorde de men iallafall. I övrigt har jag stått i FlyCar;s informationsstånd och gett information och tider, avgångar och ankommande flyg typ och eventuella förseningar.
Men då vi väl gav paketen så var de "God jul, här får du en julklapp. Tack för att du reste med FlyCar"
Så man hann bli lite less på "Guten Weihnachten, hier hast du ein Geschenk. Danke schön für Reisen mit FlyCar"
Typ någonting sånt på ett ungefär sa vi :)

File:Austrian.airlines.a321-100.oe-lbb.arp.jpg

Det är inte mycket snö för årstiden alltså, trots att det bara är 13 dagar kvar till julafton. Känns lite trist faktiskt eftersom man är van mycket snö då man bor häruppe.

Idag så ska jag hem, blir att ta bilen härifrån någon gång då jag slutat jobba. Ska nämligen till Jörn med familjen & företaget samt Stenbergs & söner och äta julbord. Så det blir riktigt gott! Julmat är alltid lika uppskattat eftersom man inte äter det så ofta och det på något sätt får en speciell smak då man äter det i December. 
   Sen i övrigt i helgen så ska jag ta och göra bort lite julshopping. Har knappt köpt någon julklapp så börjar känna paniken.

Tidigare så stod helgens aktiviteter mellan att fara till Piteå, hälsa på vänner och göra stan, att fara till Lycksele, se Lucialiret och umgås med vännerna där samt julhandla där och i Sorsele eller då det som jag valde. Att köra hem och fara någonstans bara över dagen och handla julklappar.
   Igår var förresten en alldeles magnifik dag på jobbet. Jag hade hur mycket besökare som helst med alla de möjliga olika nationaliteterna. Till att börja med hade jag två holländska befäl som var här och ville ha information om all möjligt och jag betjänade dem precis efter önskemål. Sen var de ett tyskt par här, en engelsk kvinna, tre svenskar samt även två holländska militärpoliser. Jag tyckte jag fick en bra kontakt med allihop så dagen har varit alldeles utmärkt!

 

I övrigt tänkte jag informera lite om vad som händer här i knutarna. Ibland kan det ju kännas som det inte händer någonting så då tänkte jag försöka bevisa motsatsen.

 9/12 – 10/12 – Försäljning av militärföremål/kläder & annat på Medborgarhuset.

9/12-12/12 30 % på julsaker på Varuhuset, bra om man saknar något.

11/12-12/12 rabatt på Intersport.

11/12 Pubkväll Capsicum

Stalo nightclub, fritt inträde, buffé 69 kr

12/12 Megarock, Medborgarhuset Arvidsjaur

Svenska popkarameller Hotell Laponia

Capsicum pubkväll

Stalo nightclub, fritt inträde, buffé 69 kr 

Lördagsöppet Polaris center

Luciafest Hotell Laponia (discovåningen)

13/12

Sameföreningen anordnar lokal/intern fest på Arvas 

Luciafirande Arvidsjaur kyrka 18.00

16/12 Musikcafé Abborrträsk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0