Framtiden

Ibland får man såna där funderingar om framtiden. Vad ska jag göra efter gymnasiet? Många frågar ju dessutom, speciellt vuxna har ju en tendens att fråga. Då svarar jag oftast att jag inte vet, söka jobb. Det är också vad jag tror jag kommer att göra. Men inom vad? Utan en fullständig utbildning så är det ju inte enkelt på arbetsmarknaden.

Jag skulle ju kunna kolla ifall det gick ta C, D och E-korten eller nånting åt det hållet. Då har jag ju alltid en nödraket.. För jag tror ju inte företaget går under de närmsta åren. Frågan är då, vill jag jobba som lastbilschaufför?

För några tag sedan, eller närmare bestämt några år sedan så hade jag ju en dröm om att bli psykolog, men den drömmen känns alltför långt borta. Efter det kom socionom-linjen till liv i drömmarna. Men det känns också lite långsökt. Det verkar vara ett intressant yrke, men klarar jag vägen dit?

Vad återstår? Efter att ha gått barn och fritid så är man barnskötare, dvs några steg lägre än en förskollärare. Fast problemet är, jag vill inte jobba med barn. Jag vill jobba med ungdomar, vuxna eller möjligtvis äldre.
Det går ju alltid söka praktik på olika ställen och se om man till slut hamnar rätt. En skola skulle jag kunna jobba på faktiskt, eller det är väl lite delade åsikter men jag tror ändå det. För jag har trivts bra under mina tidigare praktikperioder som jag haft på högstadiet. Har ju varit både i Norsjö Oktober 2007 och i Arvidsjaur April 2008. Så det var riktigt bra tider det.


Nej nu ska jag sluta skriva här och vara mer social på msn. ;-)


Kommentarer
Postat av: Rieban.blogg.se

Gällande lastbilskort e.t.c. så kan du bli uppköpt av åkare t.ex. din far eller porjus. Men psykolog och socionom, varför inte Pär? Du klarar det, jag vet de :) Du är fan så mycket envisare än vad jag är!! Får du inte jobba som t.ex. assistent på högstadiet med en bf utbildning?

2009-01-12 @ 18:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0