De kommande dagarna

   Då var det dags åter igen för ett inlägg. Jag vet inte om det jag har särskilt mycket nytt att skriva egentligen, det är väl mer för att uppdatera.
   Jag kan ju börja med att säga då att jag har nu jobbat ett par dagar på Borgargården. Det känns bra, jag hade ju tänkt försöka få mig ett annat sommarjobb men det blev ju inte på turistbyrån som hade varit drömjobbet, men det här jobbet är helt okej. Det är riktigt trevliga och härliga vårdtagare och personalen är gudomlig!
   Enda så kallat nackdelen är väl det att man måste köra elva mil, men det finns ju dom som har de värre. 5,5 mil är egentligen inte mycket, ca 30 minuter så det är ju ingen större fara.  Man ska ju vara glad att man överhuvudtaget fick ett jobb och dessutom inom vården där jag saknar utbildning. Så jag hade ju inte förväntat mig ett jobb inom vård och omsorg.

   Det var väl lite kort om jobb och arbete. Nu efter imorgon kan man väl säga att jag tar en paus från allt. I helgen är det nämligen Musik vid Malån och där har man ju tillbringat tiden de senaste åren. De år som varit har varit hur bra som helst, jag älskar verkligen de där arrangemanget! Totally love it som man brukar säga i filmerna.
   Jag jobbar dessvärre C-tur imorgon och det innebär ju kvällsturen. (12.10 - 21.10) Med de menar jag att jag inte kommer mig iväg från arvidsjaur förrän vid nio. Så att hoppas det är lite renar osv på vägen dit så resan går snabbt och bra. Den vägen har ju tendens att krylla av renar, tyvärr.
   Så att hur som helst, jag blir i Malå fredag och lördag som det ser ut nu. På söndag ska jag vara i Järvträsk då det är kvarnfesten, är väl inte riktigt inne i byn men vi brukar väl som säga att kvarnfesten är i Järvträsk. Om inte annat i Järvträsk-regionen. HAHA!

   På måndagkväll så åker jag till Vejbystrand, Ängelholm, Skåne.
Tänkte jag förklarar med både kommun, län och ja, allt så att folk vet ungefär var jag ska åka. Jag ska hälsa på Niklas Weidrup, kan ju också vara skoj att veta. Hade inte tänkt skriva det förrän allt var säkert och planerat och biljetterna kommit.
   Jag ska åka tåg, och ska sitta. Med de menar jag att jag ska sitta i 18-19 timmar. Som tur var så stannar ju tåget någon gång så man får ut och sträcka på benen och sånt. Åker från Jörn ca 20.12. Ska byta till X2000 i Stockholm och åka därifrån till Hässleholm och därifrån buss till Ängelholm och därifrån äre bara en liten bit till Vejbystrand.
    Det är ju då efter kusten, den västra kusten mot Danmark nästan. Jag vet inte om man riktigt ser Danmark därifrån för att Sverige har så konstig form därnere, men nästan. Då man är där är man då bara typ 6 mil med buss + färja till Helsingör som ligger i Danmark. Det gillas!
   Jag vet inte riktigt alltmest vad vi ska göra. Umgås, prata och så ska han väl visa mig runt som jag förstod det. Vi ska väl besöka en del städer och göra en tripp till Danmark lät de som. Kanskei nte ändå till Köpenhamn men, i alla fall. Jag tror och vet att det kommer bli en underbar vistelse i alla fallJ. Så det tycker vi ju om.

Jag kommer hem lördag 18e Juli. Då är det ju Inlinesturnering i Glommersträsk och sedan pubkväll på kvällen med Garibalders. Dessutom så är det Holmen gungar i Sorsele, så att jag vet inte riktigt var jag ska vara. 
  Är ju inte säkert det blir något av det, men jag hoppas! Kommer på morgon kring halv nio till Jörn så man kommer väl kanske vara lite trött. Är inte så mycket för att sova på tåg. Men ville inte ta liggvagn, dels var de dyrare men då kanske man ligger med massa randoms som man absolut inte vill ha i sin kupé. Randoms är väl härligt, men inte i tågsammanhang. Dem kan man möta i restaurangvagnen, inte annars ;p

 

 

 




  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0