Helgen

Så, helgen har varit underbart härligt rolig! Då jag slutade jobba i fredags så körde jag ju raka spåret till Malå. Då var vi hos Oskar ett tag, det var härligt. Sen gick vi ner på samhället och in på området. Där var de fullt av folk. Tyckte man träffade som alla möjliga nästan, riktigt många vare då man såg som man inte sett på länge osv. Så det gillades!
   Bilddagboken sammanfattar helgen ganska  bra, både med text och bilder. Så det är lättare att du får titta där istället för att läsa här. Paerhedlund var ju då namnet där.

 

Nu är det lite drygt ett dygn, sen är jag i Skåne. Tänk, jag har aldrig varit så långt ner i Sverige, inte på fast land i alla fall. Har ju flygit ovanför Sverige därnere men de räknas ju inte.

 

Haha, blev många roliga citat och felsägningar under helgen, sånt är ju kul att höra. Jag kan börja från slutet, dvs igår på After kvarnfesten. Innan vi väl skulle in i byastugan så sa jag som högtidligt
   - ”Skål för freden i Brömsebro 1645”
   - Var de idag?
   - Nej 13e Augusti men i alla fall.
   Oj vad dom skrattade. Jag vet inte vad jag hade tänkt med skålandet men skålade gjorde vi då i alla fall efter det att de slutat skratta.

 

Blev även tal om Versailleföredraget, freden i Versaille, striden i Normandie och en del ryska revolutionen samt om hur man gör whisky :)

 

   En annan rolig sak var det HS som sa.
    HS; - Jag var in då John stod och duscha.
(Det var tal om J & W skulle komma förbi något till byastugan)
   Samma sak där, oj vad vi skrattade. De lät så fel, och under tiden försökte hon som byta ämne och omformulera sin mening..

 

Sen en annan sak.. Då jag och Sebastian skulle säga någonting till varandra då blev de tendens att vi sa ”Påtal om JB.. och sen de vi skulle säga.” Vad som var så roligt var att JB är initialerna på en tjej i Norsjö, och ändå kunde de hela vara något helt osammanhängande. Vi sa ju inte initialerna utan hela namnet ofc.

 

Sen så.. ja, jag vet inte vad jag ska skriva mer riktigt. Helgen har som sagt varit hur skoj som helst och jag ångrade verkligen inte att jag for till Malå! Jag hade garanterat haft skoj om jag varit i Arvidsjaur på Logen också, men i alla fall. Om inte annat hade jag ju sparat 30 kr, för det var skillnaden i inträdespriset ;p

 

Nej nu kan gärna tåget få gå! Jag vill till Skåne :-!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0