Eurotrip

 

Är det någon mer än jag som sett Eurotrip och tänkt att…? Tänk om, tänk vilken upplevelse att bara och backpacka eller något. Nu bor vi ju inte i Amerika så det skulle ju inte bli riktigt samma princip, men jag nöjer mig med att hålla mig inom Europas gränser.
   Det är ju ändå inte särskilt litet. Tänk bara, England, London, Frankrike, Paris och Tyskland med sitt Berlin. Tänk ändå vilket äventyr och vilken upplevelse!
   Ryggsäcken skulle bli så mycket större, man skulle få så mycket upplevelser och bli så rik med inspiration till det bästa. Man skulle få se så otroligt mycket man aldrig sett förut.

   Utan att ljuga kan jag säga att jag utan tvekan skulle vara på att göra en sådan sak. Man vill ju inte fara ensam, men någon som skulle vilja göra en sån sak tror jag inte skulle vara så fruktansvärt svår att hitta igen. Det är bara en fråga om tid. Folk pluggar, jobbar, studerar eller bara har annat för sig.
   Jag ser fortfarande Eurotrip-filmen, jag blev bara tvungen att pausa och få ut alla mina tankar om filmen. Så inlägget kommer inte publiceras riktigt ikväll, det blir någon dag senare.  Men det kommer ni ju inte märka av eftersom ni inte vet då jag skrev det här dum-jag. Aja, ska fortsätta titta på filmen nu och så lär jag förmodligen skriva mer saker då jag är längre in i filmen. För stunden befinner dem sig utanför Louvren så jag har inte kommit särskilt långt.

 

”Slotten har funnits där 300 år
Mieke är borta om 12 timmar ” – Oj se fint. Nu är de påväg till Rom. Var tvungen att göra en paus igen. Tänker och drömmer mig bort i Europa. Tänk bara, att få se några länder i resterande Europa, tänk vilken upplevelse det skulle vara. Tekniskt, kulturellt, internationellt och allt möjligt man kan tänka sig! I would love it!
   Denken Sie nur, alles zu sehen!
   Tänk också att jag kanske har en möjlighet att få se i alla fall ett av dessa länder i sommar, kanske i alla fall. Man ska inte ta ut någon lycka i förskott, för det är ju inte säkert men det finns kanske en möjlighet i alla fall.
   Vi slutar där och fokuserar oss på någonting annat inom resor och kultur.

   Tänk om man fick en chans att vara appére eller någonting. (au pair?) Jag vet inte riktigt exakt hur det stavas eftersom det ursprungligen kommer från franskan. Men något i den stilen gissar jag. Man kanske skulle ha undersökt möjligheten. Eller tänk liksom, go abroad and do some work and… Men det är och förblir nog säkert bara en tanke.

 

 

 

 

 

 

Oh got! Ich erinner nicht wenn ich am letzten schrieb! Aber aber.. es ist nicht einfach in zwei Blogge zu schreiben.


 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vore faktiskt riktigt coolt! :D

2009-06-30 @ 18:29:10
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Om jag hade haft obegränsat med pengar skulle jag resa tokmycket.. jag vill se ALLT, små afrikanska stammar, regnskog, lekfulla delfiner, mangroveträsk, bestiga berg, galna japaner osv. Jag ber till Gud att jag kommer tjäna minst 100000/mån i framtiden...

2009-07-28 @ 07:31:13
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/
Postat av: carl

skulle ha en ekonomisk bil spara massa pengar ett år och dra runt i några länder festa ragga babes och massa röjj full bil först tyskland= billig öl senn frankrike och italien = go mat senn bara ett måste AMSTERDAM = sex drugs and rock n roll

2009-08-12 @ 15:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0