Lördag

Sådärja, nu har jag äntligen lite tid att skriva om veckan. Har ju skrivit lite korta inlägg här och där, men inget direkt som är heltäckande och så.

I måndags vet jag inte vad jag gjorde faktiskt, kommer rent inte ihåg. Men jag tror inte det blev alltför mycket gjort.
   I tisdags så var jag upp till Arvidsjaur en liten stund. För att måndagkväll ringde nämligen telefonen. Det var en kvinna som erbjöd mig jobb och undrade om jag hade möjlighet att träffas och det hade jag ju. Jag skulle upp till Arvidsjaur tisdag så det vore ju perfekt om det passade att ses då och det var tydligen vad hon hade tänkt föreslå. Så att just före tio så var jag och Ramona i Arvidsjaur. Hon åkte med mig om de kan höra till saken.
   Anställningsintervjun gick bra om man ska nämna det som så och jag ska iallafall jobba på Borgargården 24/7 - 14/8. Det känns riktigt bra att man iallafall har lite till inkomst i sommar, men jag hoppas ju att jag får mer jobb. Sen klockan tolv så skulle vi äta lunch med elevrådet och det var riktigt gott, gratis lunch på Laponia tillsammans med andra ungdomar samt kommunalrådet.
   Efteråt halv ett så skulle vi sjunga två studentsånger med Skiöld. Det gick snabbt och bra, efter det for jag väl hem om jag inte minns fel. Då hann jag vara hemma någon timme och sen så var jag och hämtade mamma i glommers. Vi hade ju bara en bil hemma så att det fick bli lösningen.

På kvällen trodde jag inte att jag skulle ha så mycket att göra. Men 22.14 så ringde Sofia och sa att hon och Fredrik var påväg hit för att hämta mig, så att jag var ju på såklart. Så efter inte särskilt länge så var de här. Så att då for vi till Arvidsjaur, var på statoil två gånger och sen satt vi hos Johan några timmar. Kring 02.10 så for vi från arvidsjaur.

Onsdagen sov jag väl en stund, det var då riktigt skönt kan jag säga. På kvällen så hade vi ingenting att göra så att då blev det en resa till Jörn för min och Sofias del. Var och hälsade på Sebbe, spelade tv-spel och pratade och sånt. Det var skoj och bör definitivt göras om :) Vi var hemma rätt så tidigt trots allt, kanske runt ett? jag kom ihåg det nyss men inte nu.

Torsdagen var jag bland annat förbi hos Sofie och hälsade på. Vi såg Robinsonfinalen och lite sånt där =) Det var trevligt. Jag har dock inte hängt med så mycket, men förhoppningsvis iallafall tillräckligt för att kunna avgöra att de var en värdig vinnare på vissa sätt.

Igår (fredag) så var det dags för Talang. Vi hade pratat om att se talang tillsammans allihopa någonstans. Det var ju sista semifinalen för er som inte visste. Det blev jag, Matilda, Sofie och Jens & Sofia och vi såg i Missenträsk. Såg även Berg flyttar in eller varenuhet. Trots att de var repris gick de ju och se. Annars pratade vi bara och hade allmänt trevligt =)

Ikväll blir det Sandsele (Talludden) Vi ska först till Arvidsjaur ser de ut som, sen ett stopp i Slagnäs och sen ska vi direkt till Sandsele som det verkar nu. Blir inte Blattnicksele camping, men iallafall.. trevligt ändå :-) 21-01 är ju öppettiderna för er som läser min blogg och undrar. Men fort blir de nå efterkrök också..











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0