Fredag 20 mars

Åh så härligt, äntligen helg!

Dagen har bestått av svenska x2 och religion. På svenskan sysslade vi med lite förberedelser inför nationella provet och på religionen gjorde vi inte mycket av värde. Vi såg en film och svarade på lite frågor medan Wirén gick igenom provet med dem som inte hann höra sitt resultat förra veckan. På den andra svenskatimmen så gjorde jag klart min analys av en låttext.

Det är väl det som hänt idag lite kortfattat. I morse och nu hem körde jag bil och hade Sofia med som passagerare och sällskap, det är trevligt. Så tråkigt att vara själv i bilen ;p

I helgen har jag ingenting planerat. Ikväll ska jag förmodligen ut på byn och kolla läget, får se vad som händer där. Imorgon om det är bra väder blir det förhoppningsvis en skotertur, men är ännu inte säkert. Vet inte om skotern är ledig, men det lär vi ju se.

Det är riktigt härligt att det börjar vara plusgrader nu, eller det har det väl varit ett tag kanske i och för sig. Men det gillar jag starkt iallafall. Skulle vara toppenföre om det vore lite kallare på nätterna och då ungefär så som det är idag på dagarna. Imorgon är ju toppenloppet i Glommersträsk, får se om man ska tvärköra dit och titta. Kanske, beror på vad som händer imorgon. Var ju trots allt ett par år sedan jag var till Glommers då det var toppenloppet. Eller ja, två eller möjligtvis tre år sedan. Är osäker på om det var i nian eller i ettan.

Igår fick vi hur som helst Stockholmskivan, bildspelet som Tobias hade fixat ihop och som han brände ut på en dvd-skiva. Det rymdes inte på en cd-skiva för någon hade tagit lite för mycket bilder, närmare sex hundra stycken.. Ååhja, det är ju roligt att ha som minne. Jag gillar starkt bakgrundsmusiken som finns med, för låtarna stämmer så bra till vad som händer på bilderna, så det är lite häftigt tycker jag.

På tisdag är det nog första nationella provet i tyska om jag inte minns fel, tycktes ju ha skrivit det igår så.. Man kanske skulle ha läst lite tidningar eller någonting bara för att träna. Det sägs ju att man inte kan träna så mycket, men ibland kanske man kan det trots allt? Eller? Iallafall för att bredda ut sitt ordförråd. Är ju mycket om Der Amokläufer Tim K och förstås Josef Fritzl i tyska tidningar just nu. Sen går ju förstås vädret att läsa, det är ju alltid lika uppskattat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0