Sehr viel los

Nu är det vårterminen i trean och det innebär väl att det allmänt är mycket som händer.
Nu i veckan är det väl inte så farligt mycket egentligen. I trean brukar alltid Bf vara till Hemavan, åka skidor, bräda och allt vad man vill göra, men det blev inte i år. Istället var vi till Källan som ligger i Åmliden någon mil från Norsjö. Där så badade vi och de som ville fick ta behandlingar av olika slag eller ex sola solarium. Det var vad som hände tisdag 17 mars.

Igår var vi på studiebesök ner till Umeå på universitetet. Först så fick vi se på en sorts teater och lyssna på när studenter och lite sånt där. Efteråt hade vi ett par timmars fri tid då vi skulle äta och självklart gå runt och lyssna på olika föreläsningar och titta i montrar osv. Jag följde några andra och lyssnade på någonting om Samhällsvetenskap typ, och Turism. Det lät rätt intressant, eller iallafall vissa saker. Men det kändes ändå inte som min grej. Jag vet inte vad jag skulle vilja göra mer exakt, om jag ens vill läsa på universitet nu, det är det jag inte heller vet. Att läsa fristående kurser är ju ett alternativ, och man kan ju få en examen på det sättet också, fast då ska man ju hitta kurser som man vill läsa och har behörighet för. Så jag är lite kluven kan man säga. I Arvidsjaur kanske jag har lägenhet om några månader, förhoppningsvis också ett jobb eller praktik. Så där skulle jag ju kunna stanna, samtidigt vill jag se mig runt i världen, eller iallafall i Sverige till att börja med.

Idag har man ju faktiskt varit hemma två veckor, så det känns skönt. Femte mars då man landade på Arvidsjaur flygplats var en underbar dag. Att vakna i Stockholm (Skavsta) och att somna i Järvträsk, hur underbart som helst.

Hur som helst, som jag tidigare påtalade så händer det ju mycket nu under vårterminen. Inte bara för att det är sista året i trean, utan även allmänt i vardagslivet. Ja, vad är det då som händer?

* I helgen är det Toppenloppet i Glommersträsk samt pubkväll på kvällen på Värdshuset.
* Nationella prov tyska - läsförståelse
* Nästa helg 27-28 mars är det Skoter-crossvm i Malå, kör förmodligen dit fredag och kommer hem söndag.
* 27 mars är det också Pistvakt på Laponia, men dit lär jag nog inte ska fara.
* 28 mars är det Toxic, hade jag gärna farit på, men prioriterar Malå.
* 31 mars friluftsdag på Vittjåkk med skolan.
* 2 april är det nationella prov i tyska - hörförståelse
* Fredagen efter det, dvs 3 april är det Påskdans på medan, och självklart blev jag involverad på något sätt.
* 6-7 april är det övernattning i Sorsele med klassen.
* Torsdagen efter det, dvs nionde april är det födelsedagsfest.
* V 16 är vi ju lediga hela veckan...
* Helgen efteråt, närmare bestämt lördagen 18 april är det pimpeltävling i Järvträsk.
* 28 april, alltså V:18 är det Writing i Engelska, på tisdagen.
* 8 maj är det läsning och listen i engelska.

Det är väl vad som händer. Jag har utan tvekan glömt något, men det är nog lika bra. Det känns som att det är nog mycket som händer ändå. Både saker som man kanske kan plugga på, men också saker som man behöver lite förberedelse för och saker man ska vara på och kanske vara engagerad i. Så.. som sagt, det händer en del nu under våren. 

Fast samtidigt, jag trivs ju med struktur och att det är mycket att göra, så det är ju på sätt och vis bara härligt.

Nu ska man väl strax ner på lunch, så skriver väl kanske senare.. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0