Återberättelse av veckan

Då var veckan slut, den har varit bra. Har inte känts så lång eller så, det är skönt. I måndags hade vi vårt sista elevråd på skolan. Blev egentligen inte så mycket sagt. Ska väl ut och äta lunch med elevrådet också här någon dag, vet dock inte när. Det är väl de som händer nu som har med elevrådet att göra, sen är de inget mer. På engelska på morgon hade vi nationella, speaking.
   I måndags så stannade jag även i Arvidsjaur, hos Andreas. Blev att prata, spela tvspel och vara med lite folk en stund, det är väl som det. Det var då trevligt i alla fall.

I tisdags var jag ledig, så då for jag hem på morgonen med bussen som gick vid åtta. Då var jag bara hemma mest, tog de lugnt, var ute och gick och lite sånt där. Då sjön även stenen, nivet ”när sjunker stenen-stenen.”

I onsdags var de åter igen skola. Har ”idrott” på bf-tiden, det gick bra. Vi hade brännboll och några lekar som uppvärmning och avslutning.
   På kvällen på onsdag var jag och hjälpte till att sätta upp den nya studsmattan. Är i princip en likadan som den vi hade tidigare, kan vara lite andra mått. Skillnaden annars är att skynket eller vad de nu kallas är grönt istället för blått som de förra var.

Sen var de torsdag, hade bara en lektion så körde bil upp. Det var engelska vi hade. Gjorde klart lite uppgifter och sånt, nu börjar de inte vara länge kvar tills det är klart. Efter skolan så var det tänkt jag skulle hem så fort som möjligt för att Bella var hemma själv, men var förbi hos Sorsele en stund och pratade lite.
   Sen då man väl var hemma så hade de blivit riktigt varmt. Sofia kom förbi och vi satt ute i solen på altan. Sen gick vi till studsmattan en stund innan middagen.
   Efter middagen var jag ute och gick med Sofie och Bella. Det var väl som det som hände torsdagen, inte så mycket mer. Var då härligt med sovmorgon, for upp till tolv och kom hem runt halv tre, tre.
   En annan härlig sak var att isen har försvunnit från sjön, tror all är borta. Det känns riktigt skönt, hoppas på att snart kunna få ner båten.

Nu idag fredag har de väl inte hänt så mycket ännu. Vi skulle färdigställa några uppgifter på svenskan i morse, sen hade vi religionsprov. Jag trodde inte de skulle gå så bra, men de gick mycket bättre än jag trodde. Han hann även rätta så jag fick veta hur de gick på provet. Jag såg fel på klockan och stressade onaturligt mycket, så de ledde till att jag hann göra klart Svenska B medan jag väntade på de andra. Hade två inlämningsuppgifter som vi skulle sysselsätta oss med, det var som de sista. Kan ju hända att det är någonting jag ska göra om eller förbättra eller någon, annars så är de då helt klart.
   Sen såg jag att nordnytt var på skolan, så man får väl se här framöver om de kommer något reportage om skolan. Har ingen aning vad de gjorde där egentligen. Han stod och filmade husen såg de ut som.
   Jag insåg att jag skulle hinna med ett-bussen hem, så de blev att komma hem något tidigare än vanligt. Den går ju 13.15 nuförtiden så jag var väl hemma här just innan två eller någonting sånt, den var lite försenad också, men de är sånt som händer.
  

Det är min vecka lite kort. Ikväll var det tänkt att stanna i arvidsjaur, men de blir imorgon som vi åker upp istället. Då ska vi väl eventuellt grilla, sen blir de väl kanske Capsicum eller någonting sånt, får se vad som händer. Känns då skönt att det är helg.
   Ikväll ska vi väl kanske se Talang hoppas jag, klockan åtta tv4 :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0