Omväxling kan man lugnt säga.

Omväxling ja, utan tvekan!

 

Var ju chaufför till Piteå ikväll då. Det kan man säga blev lite omväxling från det man är van vid. Är ju mest och kör i Arvidsjaur och delvis Malå, Norsjö och sen har de väl blivit lite i Sorsele senaste tiden också. Ja iofs, förra helgen körde jag ju även i Lycksele.
   Men storleksmässigt är de skillnad. Har ju varit till Skellefteå en gång sen jag fick körkortet, men det blev inte så mycket. Var till Moröbacke och så förstås inne i stan.
   Ikväll har vi legat på raggen förstås, lärt mig hur den går i Piteå. Rätt så simpel ragg. Går väl som mest på Sundsgatan egentligen mellan rondellerna, så då föredrar jag väl den i Arvidsjaur ;)
   Har även varit och träffat massa folk. Det är väl som det jag alltid känner då man far till ett ställe där man känner folk, men som man inte träffar så ofta. Att man ska komma ihåg att höra av sig till alla, annars så hör de väl om de senare och blir lite putta för att man inte hörde av sig. Så därför gäller det att komma ihåg alla och det hoppas jag att jag gjorde, eller nästan men hann tyvärr inte träffa alla. Men flera stycken i alla fall.
   Det som jag egentligen menade med rubriken var väl inte storleken på samhället utan den omväxling som blev angående de härliga dialekterna. I torsdags var man ju i Arvidsjaur och partajade, en del sorselebor, malåbor och folk här och däromkring här förstås och så kör man till Piteå där ingenting är likt dem dialekterna. Så de var definitivt en härlig skillnad, tycker den aer så haerlig, aer svårt å skriiva hour dä låter men.. ;-) De flesta vet väl kanske?
   Blev ett kort inlägg för ska ta och lägga mig, men är riktigt nöjd över dessa dagar. Har utnyttjat tiden bra och fått en del hel saker gjorda, träffat mycket folk osv, och det är väl som då jag trivs bäst.

 

God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0