Produktivt

Så, nu är jag hemma igen. Jag kom visserligen hem från Rökåberg för ett par timmar sedan men nu syftar jag på rundturen här i byn med Elvira :) Hon och hennes bror skulle till Arvidsjaur så då valde de att fara förbi här i Järvträsk. Blev att sitta och prata en stund och så förstås rundturen här i byn som sagt.

Då kan jag ta och berätta lite om gårdagen som jag tidigare nämnde som produktiv. Jag hade ju klipptid 14.45, så det jag gjorde innan var att.. till att börja med så var jag förbi på skolan direkt jag kom. Jag gjorde  bort en grej i BF såhär nu på slutet, det gick bra och snabbt.
   Sen funderade jag vad jag skulle göra för att fördriva tiden. Då jag körde från hus C så såg jag precis Tommie och Josef och gissade att de skulle fara hem så tänkte fara förbi där, för det hade jag ändå tänkt men inte så tidigt. Innan jag for dit var jag upp till arbetsförmedlingen, men de satt i möte så att de blev inget. Så jag for till Lärkstigen och blev där några tag. :)
   Sen så blev det att jag skulle titta förbi Therese och Andreas, se deras nya hus och så, så jag gjorde det. Där blev jag en stund, pratade och drack kaffe. Sen började klockan närma sig klipptid så då körde jag till Vickan. Justja, jag var på Konsum också innan jag for till Andreas och Therese. Tänkte det kan ju vara skoj att veta för dig som läsare.
   Klippningen gick bra och snabbt, sen gjorde jag åter igen ett besök på Höstigen. Men det var även de sista jag gjorde i arvidsjaur, eller ja jag var förbi på Statoil också och sen for jag hem. Inte långt efter att jag kommit hem, ätit middag och hunnit hit upp till datorn så började jag och Dan prata om att umgås. Han var och är i Rökåberg nu under helgen. Först började vi tänka imorgon men det blev iallafall så att jag for dit igår, runt sju eller någonting sånt for jag. Så efter runt en halvtimme var jag där. Vi umgicks som mest allmänt, satt vid datorn lite, lyssnade på musik och sånt. Det var då riktigt trevligt =) Idag innan jag for var vi ut i skogen med mopeden och tittade på nå vägar och byn och lite sånt. Ja, igår kväll var vi även in till Malå en stund, tänkte att de kan vara skoj att veta.
   Då jag kom hem till byn såg jag Oskar och Ramona så stannade där och pratade i ett tag också. Deltog väl mer eller mindre i krattningen också..

Så att ja, det är väl det. Nu ska jag titta på Postkodmiljonären och sen Talang klockan åtta. Efteråt ska jag och fara och kika hur det går för mor och far. De är på middag hos Klasse med Jörgen och Marika. =)


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0