Veckan som är, kommer och varit

Har ju inte blivit att jag skrivit något riktigt inlägg på ett tag, så tänkte att jag skulle ta och göra det nu så är det gjort. Onsdagen var jag ju som ni vet i Arvidsjaur, torsdagen kunde inte ha blivit en mer lugn dag.
   Fredagen däremot, det var en riktigt härlig dag. Då var jag, Björn, Sofie och Sofia i Umeå och shoppade. För min del blev de som vanligt inte så mycket shoppat, men de andra hittade lyckligtvis underkläder, balkläder m.m. Var ju trevligt att lära känna Umeå stad lite bättre. För där gissar jag att de kan bli en del besök under de närmsta åren. På hemvägen blev det ett besök i Skellefteå, tjejerna skulle på Cubus och titta.

   Lördagen var också en härlig dag. På dagen vet jag inte om de hände så mycket men på kvällen blev de ett besök till Moräng. Vi satt utanför skolan vid grillkåtan där och eldade och pratade. Vi spelade även kubb. Killlaget hade tyvärr lite otur.. Det var iallafall Jag, Sofie, Johan, Oskar, Ramona, Johanna, Jessika, Niklas, Olle, Mikael, Mattias, Hampus och Nina. Jag kan mycket väl ha glömt någon där, så du som läser kan ju påminna mig ifall du vet vem jag glömde..

Söndagen var en mindre händelserik jag. Jag vet inte om jag gjorde just något speciellt. Har inget kort som dokumenterade dagen, så gissar att det inte var så mycket. Eller ja, jag var ute och promenerade, drack kaffe, stod och pratade och lämnade en påse. Så iofs blev det ju en del att skriva om söndagen också.

Igår måndag så var jag till skolan. Vi hade en lektion så det var väl egentligen inte så värt att fara upp. Lektionen var engelska och vi fick iallafall träffade Ankis svärson Josh och hennes dotter. Det var väl de som hände. Sen åkte jag hem med Roger. Det betyder att jag var hemma riktigt tidigt och det är ju skönt.
   Idag har jag varit produktiv, eller ja beror på hur man ser det. Jag har tagit fram båten, enhändigt och själv. Eller det gick väl som till så att jag ringde och frågade om pappa hade något bra tips om hur jag skulle få ner den i sjön. Förra året använde jag gräsklipparen och drog bara ner den till sjön men i år är den ännu inte framtagen. Tidigare om åren har vi haft släpen och bilen och bara backat ner i sjön men det kändes så invecklat och omständigt så jag ville göra ett enklare alternativ. Han föreslog att jag skulle vänta till han eller mamma kom hem så de kunde hjälpa mig. Vi skulle nämligen ha traktorn och pallgafflarna och bära ner båten till sjön vid badstranden eller hemma. Han trodde kanske att jag behövde hjälp.
   Hur som helst, jag tänkte att jag orkar inte vänta tills någon av dem kommer hem så jag prövar själv. Så så fort Gunnar kommit hem med traktorn så bytte jag bort skopan till pallgafflarna, sköt upp båten och bar den till badstranden, sjösatte den och parkerade sedan traktorn, rodde hem till sjölandet vid oss, gick till badstranden och hämtade traktorn samt körde hem den och parkerade nere vid garaget. Så enkelt var det, gick dessutom snabbare än jag förväntat mig.
   Det är väl kanske egentligen de enda produktiva jag gjort idag, men det är ju alltid något. Nej nu ska jag och hämta Bella.

Hoj


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0