Fredag

Då var det åter igen dags för helg! Jag slutar jobba om cirka två timmar och vad som händer tills dess, det får vi se.

I helgen ska jag stanna i Arvidsjaur. Vad som blir att göra är ännu inte bestämt, men det kändes som en onödig utgift med busspengar hem då jag var hem förra helgen och att jag ska hem nästa helg. Så att.. det är väl det.

I övrigt, jobbet går fint. Vi arbetar och det går bara bra. I veckan har vi även haft ytterligare en praktikant på Turistbyrån. Det är trevligt. Hon går SpSa3 här på Sandbackaskolan så då är det ju klokt att välja Turistbyrån tycker jag som praktikplats. Det är väl dock rätt lugnt den här säsongen men man utvigdar ju sitt kontaktnät och kunskap om Arvidsjaur så det är ju aldrig helt fel.






I övrigt så händer det inte så mycket. Jag kan ju passa på att göra lite reklam för Arvidsjaur då jag ändå skriver.

Pub Old Duck Inn
hade premiär förra helgen. De har en matmeny samt underhållning, pubkvällar fredagar & lördagar 22.00 - 02.00 (ca)

Capsicum har som vanligt pubkvällar varje fredag & lördag men har även startat nu med Thai-mat. Thailändska kockar som lagar efter sina egna seder och bruk. Lunch & middag fredagar samt middag lördag & söndag.


The Square bjuder på spännande mat från fjäll, skog, hav och insjö. Professionell kock. Bordsreservation (ej obligatoriskt) I helgen är det skaldjursafton.
www.thesquare.se


Restaurang Augusta & Kaffestugan har ny ägare. Den nya ägaren är föreståndaren av Pizzeria Cazba. Augusta kommer inom kort erbjuda thaimat & kinamat.


Anna-Lotta Larsson har konsert i kyrkan lördag 28/11, förbokas på Ica, Konsum & Lill-ica.


Julmarknad i Arvidsjaur på torget 29/11




Bio Medborgarhuset Arvidsjaur







 

 

 

 

 

 

 

 

 




Kommentarer
Postat av: Matilda

Hey! Hoppas att allt är fint med dig. Du, om du vill kan du ju gärna få skicka bilerna du tog på piken ;)

2009-11-23 @ 17:30:38
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0