Frukostmöte

Den här dagen började på ett spännande sätt. Vi hade frukostmöte tillsammans med några av Arvidsjaurs turistföretag. 



   Det var Turistbyrån som arrangerade det så det blev på Greya. Vi var ett fullt bord, så cirka tio stycken var vi som deltog. Jag tycker det är hur intressant som helst att få delta. Bara att träffa de "högre cheferna" för företagen och höra vad de har för tankar och planer inför saker och ting som väntar.
   Några av de som deltog var, ägaren av Vittjåkk, föreståndaren på Anna-lisas Souvenirbutik, SuperSafari/Arvidsjaur skoteruthyrning, NaturSafari, Arvidsjaurs flygplats expedtionist m.fl. (Det stod nå sånt på hennes bricka.)
  


Det blir ändå många intressanta ämnen som kommer upp, dels eventuellt event för vintern, statistik, planer, marknadsföringsfrågor och så vidare. De finns många stora ämnen som rör till det just nu. Så det känns helt klart intressant.




I övrigt så ska väl kanske min tv äntligen fixas idag, vi får hoppas på det bästa. Det är tur att vaktmästaren i lägenhetshuset är samma person som min chef :-D Det gör saker och ting enklare, och att Brännströms radio och tv ligger i samma hus som min lägenhet, så det är alltid nära och bra överallt.


I övrigt händer inte mycket under veckan. Betjäna turister, svara på mail, telefonsamtal, skicka brev och lite av varje. Men det är ett spännande yrke och jag hoppas i dagsläget på att det blir att jobba på ett eller annat sätt inom turism i framtiden.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0