Premiär, älg, nöjen & födelsedagar

Idag är fredag och det innebär att det är helg om ca 8 timmar, vilket  också kan kännas skönt de också. Jobbet bra men hemma bäst sägs de ju. Kvällen tillbringas i Arvidsjaur.

Det händer en del framöver och det är ju på gott och ont. Idag är det åter igen dags för Stalo att öppnas. Den här gången är det två stycken från Luleå och Boden som är ägare. Två karlar med kvinnliga kockar samt övrig personal. Nu på premiären så är det mexikansk buffé för 69 kr, vilket jag tycker är väldigt förmånligt och bra.
Så det är öppet 16.00-02.00, så jag hoppas det blir mycket folk.
   Jag  var förbi Stalo igår angående hjälp med marknadsföring från Turistbyråns sida, de blev störtförtjusta och jag fick gladeligen lägga ut deras annonser och sprida affischerna. 
   Jag fick även intrycket av att de var väldigt positiva och framåt och det tror jag behövs. 3 krogar på 200-300 meters yta i Arvidsjaur, det kan vara rätt så tufft  tror jag. Dessutom har vi The Square och så förstås Laponia där man också kan njuta av en fin atmosfär.



På Lördag är det dags för Älgfest i Järvträsk. Den årliga Älgfesten med hemkokt älgköttsoppa.  Det ska bli gott och det brukar alltid vara underhållande och trevligt.

Sen på söndag är det julmarknad & skyltsöndag, både här och i Malå. Säkert på fler ställen också, men de är ställena som jag hört om. Kanske i Norsjö, Sorsele?
Det ska bli en trevlig upplevelse. Skyltsöndag i Arvidsjaur varar från 12.00-20.00 så det är mycket som händer under tidens gång.
Här är programmet för vad som händer i Arvidsjaur; 

Kl. 12.00
Julmarknaden på Torget startar

Kl. 13.00
Dörrarna till Medborgarhuset öppnas

Kl. 13.00 - 13.15
Balkongteatern "Bullpromenaden" utanför kommunhusets entré.

Kl. 13.30
Dans kring granen på Medborgarhuset

Kl. 14.00
Ministjärnorna uppträder på Medborgarhuset

Kl. 15.00
Matiné ”Nicke Nyfiken” på Medborgarhuset
Tomten finns på Torget (kl. 15.00-18.00), lämna din önskelista!

Kl. 16.00
Kyrkoherdens adventstal och körsång på Torget

Kl. 18.00
Ljusvandring på Torget

Kl. 20.00
Julmarknaden stänger



Köpte en ny telefon på Expert i förrgår :) Nokia N86 8 MP
Har samma nummer :)


Idag så har jag två vänner som fyller år, 18 respektive 19 och jag har även två vänner som varit tillsammans 4 år, och det kan ju givetvis vara något som känns lite speciellt :)
I övrigt... Capsicum har förstås pubkväll för den som undrar, Old duck inn är öppet (20 års åldersgräns)
Laponia har Scandal Airlines på besök imorgon. The Square börjar med Julbord imorgon.
I övrigt så firar Sorsele kyrka någonting. Var typ 25-årsjubileum eller något, kanske ännu äldre eller yngre, kom inte ihåg faktiskt.

Imorgon så är det också Anna-Lotta Larsson-konsert i kyrkan, 18.00. Det är även julmarknad i Mellanström, Arjeplog för den som vill besöka den.

Söndag så börjar Sibylla med Jultallrikar och det är ateljé på Brittgården med Marta, Inger & Rose-marie. Då är de även dags för Lapland Lodge att ha öppet hus. Så då kan man besök Anita & Jürgen.

Så då vet ni vad som händer :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0