Självständigt arbete på Turistbyrån & Die Mauerfall

Idag är det en vacker dag, iallafall om man tittar  ut och ser att solen skiner. Så det känns ju härligt.
Jag hann även med en liten promenad då jag hade lunchrast. Ett par minusgrader men ändå så kändes det riktigt härligt ute.

Är i övrigt själv som jobbar på Turistbyrån idag. De andra två är på projektmöte i Arjeplog så för dagen är jag väl både praktikant, turistbyråchef och turistbyråanställd ;)

Jag har fördrivit dagen med att fortsätta sammanställningen av tyska researrangörer. De är ju inte bara en. 



Der Tour                           Tyskland                
Arctic Discovery               England                        
Wolters Reisen                Tyskland
Kultour & Natour             Tyskland       
Top Nord                          Tyskland                               
Troll Tours                       Tyskland                
Nordic Holidays               Tyskland                             
Kodiak Reisen                  Tyskland                             
Wikinger Reisen              Tyskland                       
Classic Highlights            Tyskland            
Supertour                         Tyskland  
TUJA Reisen                     Tyskland
ASI WanderReisen           Österrike
Best Served Holidays       England    


Okej, det är inte bara tyska researrangörer men det är tyskarna som är mest engagerade i Sverige, så det är ju härligt.
Jag har även gjort lite reklambroschyrer över Arjeplog, riktigt varför vet jag inte men dom kan behöva lite hjälpa på traven ;)

Annars så har jag ju betjänat kunder. Har haft fyra tyskar & fem svenskar hittills och besvarat ett antal telefonsamtal. Förfrågningar om olika saker är de väl oftast.






I helgen var jag i Piteå, eller ett par timmar tillbringades där iallafall. De resterande var jag i Öjebyn & Framnäs. Vet inte riktigt om man kan säga att de är samma ställe.
Det var en rolig helg iallafall och bör definitivt göras om.














I övrigt är det nionde November idag. Det innebär att det har gått 20 år sedan 9/11 1989. Det var den dagen muren föll i Tyskland och väst & östtyskland blev ett. Så att, idag firas det rätt kraftigt i Tyskland.
Mer om händelsen och lite allt möjligt kan man läsa här
http://www.bild.de/BILD/politik/2009/11/05/20-jahre-mauerfall-der/grosse-ossi-wessi-check.html




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0