Turismforum 2009 & Wallmans salonger

Jag har ju som det framgår av rubriken varit på Turistforum 2009. Som underhållning så var Wallmans salonger på Piteå havsbad och det blev en väldigt underhållande kväll med många skratt.
Här följer lite kort sammanfattat om vad det var jag var på riktigt.
Många intressanta föreläsningar med bra föreläsare.


Mitt hotellrum, rum nr 676 :)




Ja nog är det som vackert på Piteå havsbad.






"Torsdag 12 november
10.30 Registrering
11.00 Välkommen till Piteå!
11.20 Vilken betydelse har stora idrottsevenemang
för en destination?
Karin Mattsson Weijber - Riksidrottsförbundet
12.00 Lunch
13.00 Swedish Lapland
Jan-Erik Jaensson - Swedish Lapland
13.20 Hur innovativa är vi egentligen?
Alf Rehn - Professor i innovation och entreprenörskap 14.20 Kaffe
15.00 - 15.40 Miniseminarier pass 1
15.50 - 16.30 Miniseminarier pass 2
Från kl 17.00 Mingel
19.00 Middag - ”Wallmans salonger - Pite Havsbad edition”



Ja, här ser ni deras fina logga.




Fredag 13 november
08.30 Summering av gårdagen
08.40 VisitSwedens nya positionstema
Ylva Björnberg - VisitSweden
09.20 How to build a better...and better
...and better Swedish Lapland brand
Jeremy Hildreth - Varumärkestrateg
10.00 Kaffe
10.30 Etablering av nya flyglinjer
Mats Åström - LFV
11.10 Go social! Destinationer och marknadsföring
i online communities
Eirik Mykland - Sørlandets Reiseliv
12.00 Lunch
Ulrika"



Några av de som ingick i showen.


Maten var bra, underhållningen var kanon, sällskapet var toppen och hela arrangemanget var verkligen jättekul. Jag är så glad att jag var med. Träffade så många intressanta människor och lärde mig mycket nytt, eller visst mycket är ju självklara saker och mycket är repetition från kursen Fritidsturism som vi läste nu under BF3.
T.ex de här med service, definition på en turist, besöksnäring osv osv..
Var så härligt att träffa andra destinationer som det heter, dvs andra turistbyråfolk kan man säga. Även andra turismföretag var på den här mässan. Bl.a Icahotel Jukkasjärvi Kiruna, Kalix havsbad, Kiruna flygplats, Dundret Gällivare m.fl.

Härligt med alla dialekter! Vad som är relativt nytt för den intresserade är att Destination Skellefteå nu ingår i Swedish Lapland. Tidigare har de marknadsfört sig själva under något s.k Gold Of Lapland där bl.a Malå & Sorsele ingår (tror jag).

Jag marknadsförde även Arvidsjaur privat. Vi har nu fått ytterligare tre broschyrbeställningar. Boden, Gammelstad & Luleå. Även Piteå ville ha, men dem lämnade jag till idag vid lunchen.
Åh vad jag älskar att jobba inom turism! 






Ja, ni kan väl gissa vilket centrum detta är?





I övrigt så har jag fått mer jobb. Jag är nu mer eller mindre vaktmästare på Bostadsrättsföreningen centrum, dvs huset där jag bor. Inte officiellt egentligen, men iallafall snöansvarig om man ska sätta ett namn på det hela.
Sen fick jag erbjudande i måndags av en lokal skotersafari-firma om att följa med på någon guidad tur så det skulle verkligen vara en spännande upplevelse.

Imorgon är det dags för det årliga GK PIKE CUP! I år hålls det i Centrumhuset i Glommersträsk med en 3-rätters meny & dans m.m.



Nej nu ska jag ta och avsluta det här inlägget. Jag skulle säkert kunna skriva mycket mycket mer men man ska ju inte ägna mer än ca 10 minuter per blogginlägg fick vi höra idag av en norsk föreläsare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0