Lyckselemarknad, jobb, födelsedag

 

Åter dags igen för ett inlägg. Jag är hemma i Järvträsk, kom hit igår och ska fara idag igen.
Har varit två veckor nu på turistbyrån och jag stormtrivs verkligen. Arbetsuppgifterna är som gjorda efter mitt intresse och jag hoppas det blir längre än 23e oktober som jag är där. För det är ju snart, eller två veckor kvar.
I veckan har jag jobbat mest med Pauschalreise eller paketresor, beror på hur man ser det. Det är både tyska, engelska och svenska paket som ska skrivas i alla de tre språken. Så i veckan har jag översatt alla till svenska, eller dvs de som inte var svenska från början. Och till veckan ska jag skriva dem antingen på tyska eller engelska. Vi kommer också att få paket på franska och då kan de blir lite knepigare med skrivandet…
Men det där ska vi nog kunna ordna på något sätt. Jag kan ju i alla fall översätta de franska paketen till svenska om det är från Laponia för då står de ju samma sak som på alla andra språk. Om de ex är ”Christmas 3 nights 22-26 december” om det är paketerbjudandet på engelska så borde de väl stå typ Noël 3 noir eller nå sånt ;p

Aja, det är väl lite kort om jobb och så. Vad kan man säga mer? Förra helgen var hur härlig som helst alltså. Födelsedag med oanade överraskningar och Lyckselemarknad. Det är ju hur bra kombination som helst!

I övrigt, vad händer framöver? Jobb i då i alla fall två veckor till. Sen blir det kanske en visit i Umeå 23/10, blir även kanske Tärna någonting framöver, men det är inte säkert det hinns med i Oktober. Jag var även sugen på att se Beck – i Stormens öga fredag 9/10, så vi får se hur det blir med den saken.
Torsdag 15/10 ska jag på surströmmingsfest med jobbet. Såg även att jag har ett möte på arbetsförmedlingen 20/10och ja, någon helg efter det är det väl halloween och då får vi väl se vad som kan tänkas att man hittar på då.

 

Nu ska jag i alla fall ut och vara lite produktiv, nämligen samla ihop löv. När man ändå är hem kan man ju göralite nytta också

 

 

 

.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0