Roadtrip

Jag kan ju sammanfatta veckan lite kort också medan jag ändå skriver.
Har jobbat som på Turistbyrån. Det har varit en spännande och intressant vecka. Vi har haft mycket tyska besök och då trivs jag ju såklart. Bl.a en tysk skolklass, några tyskar som nu är bosatta i eller iallafall i närheten av Sorsele och några i Slagnäs.


Annars så har jag fortsatt med min väldigt omfattande företagsregister med i princip alla företag i hela kommunen. Det ska sättas upp på lite olika infartstavlor samt vara ett underlag för företagen. Är konstigt att ingen sådan lista redan är gjord. Först var det tänkt endast dom som en turist kan ha nytta av men det blev alla som har en besöksadress eller ngt, eller ja hur man nu ska förklara omfamningen. Men alla affärer om man säger så är iallafall med och så förstås lite fler också. Campingar, hotell, stugbyar, bed & breakfast osv. Så att jag är väl uppe i en 170 stycken om inte mer. Det jag har med är Namn på företaget, bransch & lite av sortimentet, besöksadress, telefonnummer och var de ligger på kartan.
Som jag skrivit tidigare så trivs jag fortfarande som fisken i vattnet med jobbet. Det jobbet är en stor del av mitt intresse och längtan efter nästa dag känner jag då jag slutar dagen före. Är väl svårt att beskriva kanske varför det är så kul men.. iallafall.
Det var även Surströmmingsfest i torsdags på jobbet, det var enormt gott och en riktigt trevlig och lyckad kväll! Det var folk från tekniska, löne och lite fler ställen som jag inte riktigt vet  vars exakt de jobbar.



I fredags så valde jag dessutom att åka hem. Det blev Idol hos Sandströms med Johan, Sofie och så hennes far. Blev chips & cola med dipp också. Kom hem ca tolv tror jag.
Men idag jag har jag mest varit hemma iallafall då fram till efter middagen då jag bestämde mig för att hitta på någonting. Jag for då till Malå och var där ett par timmar. Var med Dan & Oskar och gick Lindenäs, pratade och sen for vi hem till Dan och tog det lugnt, pratade och såg tv typ.
Sen så for jag hemöver, körde andra vägen som omväxling och då fick jag en idé om att jag skulle till Arvidsjaur. Delvis var de många som ville ha dit mig men också för att.. ja, för nöjet. Så for dit, körde runt lite, hälsade på folk, var på Capsicum för att kolla läget och vilka som var där och sen var man lite med allt möjligt folk ett tag.
På Capsicum var det förresten smockat med folk. Men mycket vuxna eller medelålders, en hel del flygare, fordonare, samhällare & naturare. Jag träffade också den tyska skolklassen som var på studiebesök på Turistbyrån i onsdags :) Det var riktigt trevligt. Kommer nog umgås med dem en del i veckan kanske.
Var även på Statoil och köpte en Redbull så nu kan jag inte sova heller. Ogillar att det är 50 cl nu och inte som förr i världen. Men den var ju god iallafall. Den ljuva smaken av.. guarana?




I vilket fall som helst är jag hemma nu iallafall. Kollat statusuppdateringar på Facebook och lite annat. Ska kolla händelser imorgon. Kändes som det var för många för att orka kolla nu. Fast då är de väl de dubbla imorn. Men det är ju så roligt att gilla saker.

Vad händer i veckan? Jobb och arbetsförmedlingen, är väl de i stort sett. Sorsele på lördag?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0