Camp Gielas, Skoter-cross-VM, påsk

Då ska jag ta och börja med att förklara rubrikernas olika ämnen. Jag har nämligen börjat med en provtjänstgöring / provanställning som receptionist på Camp Gielas men som extrapersonal. Den är snart klar och då börjar jag väl mer på riktigt, men dock som extrapersonal som ska rycka in då det behövs.

Förra veckan jobbade jag fyra dagar, prövade på lite olika arbetsuppgifter. Fixa med frukost, boka, avboka, checka in/checka ut, stå i cafét och förstås de vanliga.. svara i telefonen, svara på mail & på frågor framme vid disken.

Det är väl i stort sett nästan alla de uppgifter som finns. Sen tillkommer ju småsaker som att packa upp varor, ställa fram saker, koka kaffe/tevatten, lägga ut nycklar åt kunderna, räkna kassan m.m.

Jag kan väl börja med att påpeka att jag trivs alldeles ypperligt och jag hoppas att mitt intryck hos de övriga är formidabelt och fullt acceptabelt och att jag gör ett bra jobb, är serviceinriktad, kompetens och allt vad de nu innebär att vara en omtyckt receptionist på en 3-stjärnig camping.
Jag hoppas att jag kommer att få jobba en del, iallafall tillräckligt för att kunna leva samt betala hyra.





Skoter-cross VM Malå, alltid lika spännande. Jag har varit där alla tre åren. Förra året var vi dock aldrig in och såg tävlingarna pga högskoleprov och annat som kom i vägen men man får ju ändå alltid höra vem som vinner samt se foton & videos så att jag kände ingen större sorg för det.

Att Hibbert Tucker tog hem spelet var väl inte så förvånadsvärt.. han sägs ju ändå vara den bästa, legenden av alla skotercrossförare i hela världen.
Att också över 8000 besökare såg skotercrossvm är däremot lite mer otroligt. Just med tanke på att det är i en liten ort med ca hälften i hela kommunen. Men då är det ju förstås världsmästerskapen.

Undrar hur många som såg det? Alltså om man räknar hela världen. För förmodligen så sänds det då om inte annat i de länder som har tävlande. Dvs Norge, Sverige, USA, Finland, Island & Ryssland. Så att det är ju rätt härligt med lite olika nationer som möts, tävlar och kämpar.

Vm-kvällarna är ju förstås alltid något lite extra, inte som vanliga fester i Malå så det är riktigt kul! :-D Fredagen var väl lite mer av de unika slaget men lördagen var riktigt härlig. Man träffade riktigt mycket härligt folk, hann förbi på Byblos och äta, gick en sväng på området, tittade runt i Malå, upptäckte allt möjligt skoj som gick att titta på och träffade folk från alla möjliga ställen så det var riktigt härligt!








Nu är det påsk och påsk innebär fjällen för många, för många innebär det skoterkörning eller skidåkning på hemmaplan och för många innebär det en helg med mycket god mat, dryck, snask och snacks. Så allt kan ju skilja sig från person till person. För många blir det ju också en extra religiös helg.

För min del så vet jag inte riktigt hur planerna ser ut. Men idag är jag hundvakt hemma i Järvträsk. Kom hit igår.. ikväll blir det eventueeeellt Påskrock i Glommersträsk sporthall men ingenting är spikat ännu. Annars så får vi se vad det blir.. förmodligen en hel del skoterkörning om vädret tillåter.


Vad händer mer under dessa dagar i och kring Arvidsjaur samhälle och dess kommun?


1/4 - Påskrock Glommersträsk sporthall- 19-01, 100 kr inträde. www.moneymusic.se
pubkväll Capsicum 21-02?

2/4 - Nyträsk pimpeltävling?
Laukernappet 12-14
pubkväll capsicum

3/4 - Idol-camilla gästar och underhåller på Hotell Laponia 
- Abonnerat på Capsicum, dvs ingen pubkväll.

4/4 - Trivseldag Renviken

7-8/4 Bågskytte med Arvidsjaurs bågskytteklubb

8-10/4 - Marknad i Arvidsjaur
- PRO i Arjeplog håller pimpeltävling i Mellanström (8/4)

9/4 -  Marknad Arvidsjaur
-  ALice i underlandet bio medborgarhuset 19.00
- pubkväll Capsicum

10/4 - Abonnerat Capsicum
- pimpeltävling Järvträsk - Järvträsknappet
- Nattklubb Hotell Laponia
- Högskoleprovet medborgarhuset Arvidsjaur (bl.a)
- Trubadurafton Hotell Källan, Åmliden
- Abonnerat Capsicum, dvs ingen pubkväll.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0