Inte längre sysslolös

Någon fastanställning, dvs något toppjobb som försäljningschef på Volvos londonkontor med 65000 efter skatt har jag väl inte direkt fått. Snarare är de så att jag har börjat en utbildning. Det är en utbildning för om man ska jobba  med serviceyrken.

Kommer gå skola mån - fre 9-15. Vi är 12 stycken i klassen i olika åldrar. Kommer först att läsa 8 veckors grundmodul så är klar med det 4/6.

V 1 : Intro
kompetenskartläggning
CV
MBTI
Kommunikation

V 2 : Turism
föreläsningar av bl.a Arvidsjaur Turistbyråpersonal (erika & peter)
Båtsuoj Skogssamecenter (Ls)
Kristina Stenbro
m.fl

V 3: Försäljning, att sälja och hur man blir en bra försäljare

v4: Service
kundbemötande
marknadsföring inkl lite ekonomi

V5: Kommunikation
NBC

V6: callcenter

V 7 & 8 Lokalvård


Det är lite kort de ämnen vi kommer bearbeta veckovis. Jag tror att det kommer kännas intressant och förhoppningsvis givande. Vi kommer att få ett SRY-bevis också efter det här och tror de va något annat certifikat också. Den här utbildningen innehåller också praktik och allt som allt så är vi klar typ till jul. Är ett sommaruppehåll och fortsätter igen i augusti. Då ska vi fördjupa oss lite mer i de saker som jag räknat upp här.



Det är väl som det som händer i mitt liv just nu. Helgen var också kul förresten. Pimpeltävling i Järvträsk, stod i cafét och vid invägningen av fisk så man hade ju som koll på vad som händer och sker och precis vartenda fiskande person som fick fisk. Så att det är ju då jag trivs, då man får ha lite koll på läget  :-DD
Sen på kvällen blev det 20årsfirande på Borrgatan. Det var riktigt trevligt och man träffade många roliga människor. Kvällen varade ett bra tag dessutom så det kändes nice!


Har varit på Konsum med Johan & Sofie nu nyss. Köpte nå potatis och tomatpuré med vitlökssmak så ska göra nå av grisfärsen jag fyndade.. 500 gram för 15,86 kr. Så det är riktigt bra. Det var kort datum så därför det var halva priset. Hittade det på Ica förra veckan.
Sen ikväll blir de förmodligen promenad! :D


Je val ha ne



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0