Att de kommer bli en lång kall vinter

Ja, nog kan man väl säga att den här vintern har varit rätt så kylig tidvis. Men det är väl så det ska vara, en gammaldags vinter med hederlig gammal kyla och varma yllekläder och omfamnad av ett lager med andra kläder.

Jaha, vad händer dessa dagar? Jag åkte hem till Järvträsk i söndags, tog mig hem med bil och dessutom kostnadsfritt så vem tar inte den chansen? Jag var till Arvidsjaur igår en snabbis, eller det blev väl ändå ett par timmar. Men var inte särskilt produktiv. Var i lägenheten, såg på tv, film och lite sånt där. Ingen märkvärdig dag med andra ord.
Bilen skulle till Piteå så den vart tvungen att ta sig upp igår morse så då var jag frivillig chaufför så det var därför det blev som så. Sen skulle bilen naturligtvis hem också så jag for hem igår afton/kväll. Lagom till att komma hem och göra sig nå goda hamburgare med ost.



I övrigt i veckan då jag varit hemma.. vad har jag då gjort? Dator, tv, telefon, skoterkörning, umgås med familjen, promenader, sova, äta osv.. ja, det vanliga. Inget märkvärdigt. Skoterkörning är alltid lika roligt men det hade kunnat få vara någon grad varmare.. Eller så får man helt enkelt klä sig mer väl.

Vad händer annars här i knutarna i dagarna då?

18/2 Arvidsjaur brukshundsklubb har föreläsning i Aulan på Sandbackaskolan.

19/2 Jag åker till Piteå :-D
Arjeplog har sin årliga filmfestival
ABF startar åter sin helg-skoterkortskurs.
Pubkväll Stalo krog
Capsicum pubkväll

20/2
Rally DM Vilhelmina
Stalo pubkväll
Marianne racino trio - Kulturcafet Krokodil
Kurs på Piteå havsbad om Fisketurism

22/2 Vinterfest Älvsbyn 22-28/2
Hjärt och lungfonden har årsmöte i Arvidsjaur

23/2
Synvårdsbussen kommer till Arvidsjaur
Tisdagsafé 13.30-15.00

24/2
Årsmöte Arvidsjaur golfklubb

25/2 Friluftsdag i Malå. Gäller Norsjöskolan & (förmodligen) Nilaskolan Malå
Sprf Årsmöte Arvidsjaur
Centerpartiet har årsmöte i Arvidsjaur
Filmkväll i Slagnäs

26/2
Stalo pubkväll
Capsicum pubkväll

27/2
Moore on Tour Hotell Laponia





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0