Piteå dansar och ler !

Nu är man taggad alltså! Det närmar sig slutet av arbetsdagen och det betyder alltså att jag tar bilen, kör till Piteå och sen är de party! Senare under kvällen ska vi givetvis in på området, lyssna på artister osv. Har lite småärenden här i Arvidsjaur först men sen så är det bara att längta till storstaden, Piteå.


Veckan har varit trevlig. Vi har haft många besökare på jobbet, närmare 800-1000 stycken så det har alltså gått hur bra som helst kan man lugnt säga. I övrigt så är det sista dagen på Turistbyrån för i sommar. Men förhoppningsvis så är jag en återkommande turistinformatör för här trivs jag alldeles utmärkt! Camp Gielas och Turistbyrån, de är lätt de mest intressanta och roliga jobb som jag har/haft.





Igår var jag förbi restaurangen, gjorde dagens-rätt-menyer för tre veckor framåt på svenska och engelska respektive två veckor framåt på tyska. Så det är ju riktigt trevligt. Känns som man förenar nytta med nöje. Man håller igång språken samt lär sig nya ord då de händer att de kommer ord man måste slå upp pga ovisshet eller osäkerhet. Sen annars i veckan har jag umgåtts med vänner och allt möjligt trevligt som Arvidsjaur har att erbjuda. Har även hunnit titta på massa filmer på kvällarna och de är ju roligt och avkopplande.




Vad mer kan jag skriva? Ja jag vet inte, nu taggar jag för Piteå! Trästocksfestivalen var hur underbart kul som helst, men Piteå blir ännu roligare! :-D
Uppdaterar mer framöver.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0