Snart är semestern slut...

Nu börjar det närma sig jobb och det innebär alltså, måndag - fredag 09.30 - 18.00 på Arvidsjaur Turistbyrå. Så det ska definitivt bli kul! Jag är grymt taggad inför det så jag klagar definitivt inte över att dessa semesterdagar börjar nå sitt slut.
Faktum är det att jag trivs så bra på jobbet och att dessutom få betalt för något som är så kul. Och eftersom man i princip endast bemöter och servar folk som är på semester kanske det får en attt känna att man är på semester själv ;)




Men, jag har ju inte gått helt rastlös trots att jag varit ledig. Jag har nämligen förnöjt mig med lite extraknäck hos Jonas grill, dvs den nya restaurangen som är i samma hus som The Square var, som i sin tur köpte ett vanligt bostadshus och gjorde om det till en lyxig restaurang.


Ja, vad gör jag då? Ja, jag gör dagens-rätt-menyerna. Det började med att jag gjorde tre mallar, en på svenska, en på engelska och en på tyska. Det bör väl nå de flesta målgrupperna tycker jag. Fransmännen, italienarna och spanjorerna får hålla sig till godo med engelska hoppas jag.
Att skriva menyer vet jag inte om räknas som jobb, men extraknäck kanske. Lite teoretiskt arbete för att stimulera hjärnan, så kanske man skulle kunna uttrycka det jag gör. Mat-ord och råvaror är väl kanske inte min starka sida, men man lär sig ju mer och mer om man får slå upp någon gång då de gäller språken förutom svenska. Sen så kommer man ju bättre ihåg vad dom serverar för mat på restaurangen så det är ju en klar fördel eftersom jag gärna äter där.

Så alltså
Jonas Grill
Storgatan 34
93333 Arvidsjaur
öppettider: 10.00 - 22.00 mån - fre
11-22 lör - sön




Sen... vad händer mer?

9/7 Ångtåget Arvidsjaur - Slagnäs - Arvidsjaur börjar gå.
Pubkväll Capsicum
SM dragracing Piteå
Kläppenstaffetten
Stadsfesten Skellefteå
Pajala Marknad
Silveryran Arjeplog

10/7 Midnattsrocken Norge
Kvarnmete Järvträsk
Stadsfesten Skellefteå
Toppentrampet, Glommersträsk
Dragracing Piteå
Sommarfest Storavan/renviken
Fotboll - Uruguay - Tyskland


11/7 Kvarnfesten Järvträsk
Dragracing Piteå
VM Fotboll - Nederländerna - Spanien

12/7 Slåtterdag, Gallejaur

16/7 Holmen gungar, Sorsele
Sagaveckan i Adak börjar

17/7 Hemvändarfest i Arvidsjaur, Karlavagnen, Sameland

22-24/7 Trästocksfestivalen Skellefteå



Skriver mer framöver :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0