Fortfarande arbetslös

Det är väl både bra och dåligt med arbetslöshet. Nackdelen är inkomsten och den ickesysselsättningen man har på dagarna. Fördelen är väl friheten att kunna planera helt efter vad man själv vill.. och ja, man får ju tänka på andra också men man behöver inte anpassa sig efter något arbete. T.ex om man jobbar helger eller kvällar eller så.


I övrigt så har jag varit hemma i Järvträsk denna veckan också. Var här en snabbis i måndags och for tillbaka till byn på tisdagen, men annars så.. Har ju snöat som fan så har skottat snö med traktorn varje dag i princip. Hoppas vintern snart är över, börjar längta efter sommar.
Har ju förstås kört en del skoter i veckan också, det var ju riktigt trevligt! :D Är sådär med föret just nu..




Lyckselemarknaden var förresten riktigt trevlig! Hann träffa mycket trevligt folk och vi hann ha riktigt skoj under dom tre dagarna i Lycksele :) Så det måste definitivt göras om. Vet inte mer vad man skulle ha skrivit, men.. ja.. folk får väl kolla bilder på Facebook så får man sig ju en lite bättre inblick i vad vi upplevde alltmest. Sightseeing i Lycksele, mat på Sibylla, trappuppgångsfester, förfester, efterfester, efterefterfester, promenader, åka volvo, handla på Ica, på shell och äta på Ibbes pizzeria. så, nu vet  ni lite.



Imorgon ska jag till Öjebyn. Träffa folk osv :-) De dryga är att jag ska åka buss, och inte nog med det. Jag åker 08.10 från Arvidsjaur, anländer ca 09.20.. väntar i Älvsbyn tills ca 11.55 och då åker jag till Öjebyn.
VAD SKA JAG GÖRA I ÄLVSBYN?!

(För er som aldrig varit i Älvsbyn, här kommer lite bilder)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0