Månaden Majs första uppdatering

Jag har funderat senaste tiden på att utöka mina inkomster på något sätt. Jag har ju skolan förstås, mån - fre 9-15 och jag har extrajobb på Camp Gielas men det är inte alltför ofta så jag skulle ju faktiskt kunna ha något mer. Jag har tidigare sedan ett par veckor tillbaka prövat på att jobba inom restaurangbranschen, men eftersom det inte kändes som något för mig så blev de inte heller så känt, varav så många vet inte om det.

Sen började jag även fundera.. att varför inte? Att öppna en, ja vad heter det...? Studiecirkel? Alltså en sån här kurs via ABF, det finns ju riktigt många redan men jag tror ändå det är rätt så lugnt på den språkliga fronten. Såg att de hade nybörjaritalienska för någon vecka sen men i övrigt så.. Så varför inte nybörjartyska?
Men då är min fråga till dig som läsare.. Hur skulle jag vara som lärare? Hur skulle min förmåga att lära ut vara? Skulle lektionerna vara vettiga?
De här skulle då bli t.ex tisdagkvällar 18-19 exempelvis..
Lägg gärna någon kommentar... :)




I övrigt så vet jag ännu inget om jobb för sommaren, iallafall inget som är helt säkert. Jag har sökt inom äldrevården, det var de första som kom ut så det var den första formella sökningen jag gjorde. Sen under vintern så anmälde jag ju intresse muntligt på Arvidsjaur Turistbyrå så de fick då kännedom om mitt intresse för sommarjobb.
Annars så har jag väl nämnt mitt intresse på Camp Gielas. Under den senaste veckan har jag fått två förfrågningar från min hemtrakt, Järvträsk. Så där vet jag ju i princip rätt säkert att jag skulle få om jag inte har något annat. Så jag vet ju att sommaren ordnar sig hur som helst. Jag vill bara veta nu ifrån de turistiska så att jag antingen kan ringa och tacka ja, eller att tacka nej till de som är i och kring Järvträsk.




Påtal om restauranger så känns det ju lite halvkul att vi inom rätt kort kommer få två nya restauranger i Arvidsjaur. Vi har ju så få av dom... eller? Mer matställen än London per invånare, säger inte de en hel del? I övrigt ska det bli spännande att besöka dom. Precis som Stalo Krog då de öppnade igen här efter ägarbyte samt Restaurang Augusta så måste jag ju självklart försöka ta mig dit på premiären. De gäller att vara först. ;)


I övrigt så... Skolan går bra, vi har haft bra lärare och jag trivs med klassen. De senaste två veckorna har vi läst om Kommunikation på lite olika sätt. Dock så är ingenting nytt eftersom vi läste 100 poäng Kommunikation på gymnasiet.
Så i princip allt är repetition, bara de att de inte är samma lärare så bara det gör ju lektionerna samt innehållet lite annorlunda. Men jag trivs bra ändå. Repetition är alltid spännande och t.ex de här med våra försvarsmekanismer är ju rätt intressant. Rationalisering, projektion, förskjutning, skuldbeläggning osv.
Den kommande veckan blir det Callcenter med Elisabeth Vidman, kommer säkert bli rätt intressant faktiskt. Efter det är de två veckor lokalvård och hushållsnära tjänster.. inte jätteintressant i mina öron men det får väl fungera ändå. Sen så är det väl sommarlov, eller sommaruppehåll ska de nog kallas.





Vad händer i helgen? Idag har jag ingen aning, vi är lediga idag och var lediga igår. Jag har lite småärenden att uträtta idag, bl.a fara förbi min hyresvärd om jag hinner och fara på arbetsförmedlingen och eventuellt förbi på ABF bara ifall jag inte kan hitta det jag söker på internet.
Imorgon så kommer Linda hit så det ska blir riktigt trevligt att träffa henne, hitta på roliga saker osv :) Så idag ska vi väl försöka ta och planera lite av de sista inför vistelsen :)





Nu ska jag nog ta och publicera de här inlägget så att någon kommer orka läsa det... 




Kommentarer
Postat av: Sofia

Men vilken rolig idé att starta studiecirkel! Go for it =)

2010-05-14 @ 17:55:39
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0