Serviceutbildning

Nu har jag börjat om skolan, dvs nu är man inte längre någon dagdrivare. Jag går iallafall på serviceutbildningen som jag gick tidigare men nu går vi en fördjupning på de lilla vi hade om Hotell och restaurang tidigare i våras. Så i veckan har vi sysslat med serveringsteknik, bärteknik, barkunskap samt dryckeskunskap. Så jag må säga att det är fruktansvärt roligt.
Någon servitör har jag inte planer på att bli och jag skulle aldrig någonsin klara av att bära massa tallrikar, men de övriga är ju kul att lära sig. Så sen så fortsätter det med typ.. ja allt möjligt intressant. Har inte i huvudet allt vi skulle ha om men det känns då som det kommer bli en riktigt intressant kurs och att man kommer lära sig en hel del nya saker.



I övrigt så.. nu har man iallafall fyllt 20 år och det känns riktigt skönt. Så nu behöver man väl inte bli så mycket äldre, eller? Ja okej, kanske 21 år om jag nu skulle omskola mig till taxichaufför, busschaufför eller lastbilschaufför. Nu tror jag inte chansen är särskilt stor men man måste ju tänka tanken iallafall.

Nånting mer trevligt som händer och har hänt? I förrgår var jag till Luleå med några kompisar. Var även på thairestaurang och det var så grymt gott! Sen har jag även gjort nya lunchmenyer för Oktober månad åt Jonas på Dreamfood restaurant. Det hann jag med igår. Så var på Turistbyrån i vanlig ordning och skrev ut de och satt där några tag och samtalade med en gammal kollega. Alltid lika trevligt. 




Nu idag har jag varit till Järvträsk, eller drog nu under aftonen som var för att jag räknade med att jag inte skulle hinna hem närmsta dagarna och ville träffa familjen så då, ja så då blev de som de blev. Och eftersom det är skola imorgon (fredag) så kändes de som att man hellre sovde här så man får sova lite längre på morgonen. Börjar kl 9.00 så stiger upp ungefär 25 minuter innan, då hinner man allt man ska göra så det är ju skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0