regn och rusk, 21 dagar kvar till avresa

Det bara regnar och regnar.. Regnat i princin konstant i 3 dygn nu så det är verkligen ingen succé...
I morse då jag gick till jobbet var det +6,6 grader och det är ju ändå nionde augusti så det borde vara varmt och inte oktoberväder..
Men nog med klagande över vädret, klart.se trodde också att det skulle bli bättre framöver. Är bara så tråkigt att vara ute då det regnar.

Funderar på göra matlådor eller köpa färdiglagade till nästa vecka. För att vi har 45 minuters rast. 6 minuter x2 går åt till att promenera fram och tillbaks. Sen så ska man kanske koka pasta så då går de ytterligare minst 15 minuter och steka köttbullar hinner man på den tiden. Sen så ska man äta och sen diska bort, sen är det bara att gå. Diskar oftast innan jag äter men ändå.

Så slutledningsvis, matlådor blir det ultimata. Då behöver man inte stressa så farligt mycket.









Nä, nu är det bara 21 dagar kvar till avresa.
Jag kommer åka natttåg tisdag 30/8, ankommer typ 06.35 till Stockholm Centralstation. Sen bor jag i Stockholm en natt, åker sedan vidare på torsdagmorgon direkt Arlanda - Düsseldorf (Weeze). Düsseldorf har tre flygplatser så för kuriosans skull skrev jag vilken jag åker till.



Sen kommer jag att med hjälp av en vägbeskrivning och troligtvis någon typ av karta söka åt gatan som jag ska bo på där lägenheten finns. Det är inte så långt från Düsseldorf Hauptbahnhof (centralstation) så jag tror det ska gå bra. Eller 3 km, men det finns ju tunnelbana så det ordnar sig ändå. Kommer att bo i en lägenhet som jag delar med en annan kille. Har ingen aning om nationalitet eller ålder så det får väl bli en överraskning, anar dock att det är en ungdom eftersom min hyresvärd(erska?) nämnde honom som kille och inte typ man eller herre.

Jag kommer som sagt på torsdagen så då har jag några dagar på mig att orientera mig och lära mig hitta det jag behöver innan skolan börjar på måndagen efter. Det känns riktigt skönt. Just till Düsseldorf från Arlanda går det inte flyg riktigt alltför ofta så man får ta det som finns.





Men det ska bli så enormt spännande! Åka själv till ett främmande land med ett språk, kultur, natur och historia som fascinerar mig så otroligt mycket. Det kommer att bli mina drömmars resa, för nuet iallafall. Sen kommer säkert fler drömmar. Men jag tror och vet att det kommer bli enormt utvecklande både personligt, utbildningsmässigt och på alla andra möjliga sätt som finns. Kommer bli intressant och lärorikt och kommer troligtvis lära känna mycket trevligt och roligt folk som man kanske ändå kommer att ha kvar ett tag om man har tur. På en månad kan man ju många gånger ändå hinna lära känna varandra bra och bli rätt bra vänner då man ändå ser varandra varje  dag, tänkte just på klasskompisarna och rumskamraten om inte annat...


Nog om det, återkommer väl om saken.
Ikväll blir det filmkväll med chips och cola! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0