Resan närmar sig....

Nu är det bara knappt två timmar kvar tills min resa mot Tyskland startar.

18.40 kommer jag att åka natttåg till Stockholm och jag beräknas vara framme 06.25 så vi får se om tåget är i tid.
Sen kommer jag tillbringa dagen i storstan Stockholm så blir väl att gå runt, se staden och njuta av att vara där. Sen stannar jag hos släktingar över natten.




På torsdag förmiddag/morgon ska jag infinna mig på Arlanda 05.35, sen får vi se hur länge det kommer ta att hitta till dit jag ska. Tur att det finns folk att fråga. Även om jag inte hittar alla 16 000 personer som arbetar på Arlanda så lär jag väl hitta någon åtminstone.



Ankommer i Düsseldorf ca 09.35 och då ska jag leta mig till en buss eller ett tåg som går in mot stan. Flygplatsen som är Düsseldorf Weeze ligger 80-95 km från stan så det tar en stund. Hur långt ifrån det ligger beror på vägvalet. Priset är inte så stor skillnad så jag tror det blir tåg. Då jag väl kommit in till centralstationen ska jag leta efter spårvagnen som kommer gå förbi i närheten av lägenheten jag ska bo i. Har lyckligtvis fått en bra beskrivning av min hyresvärdinna om hur jag ska resa från flygplatsen och till stan och sedan därifrån till lägenheten. Det uppskattades verkligen.






Så.. det kommer nog gå bra. Jag uppdaterar väl framöver i dagarna. Är ju trots allt nästan 2 dygn innan jag är framme i Tyskland så riktigt där är jag inte ännu.

För den som kanske funderade.. Staden jag ska till syns lite smått på bilden. Düsseldorf ligger i förbundslandet Nordrhein Westfalen relativt nära Holländska gränsen och inte alltför långt från Belgiska gränsen heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0