Vinbär och hallon

För stunden är jag i Järvträsk, kom hit igår medf fembussen, blir här i några timmar till är det tänkt. Sen får vi se vad som händer.

Igår gjorde jag inte alltför mycket. Jag var på en 6 kilometers promenad ute i det vackra vädret. Eller som jag sa till en kompis som ringde, det var ju halvsoligt men inte det minsta varmt. Men det fick fungera ändå. Jag har visserligen gått och blivit förkyld men frisk luft kan ju trots allt vara bra.

Jag kör på mina vanliga förkylningsmedel som jag vill inbilla mig ska fungera. Vitlök, citrongrejs, (ni vet såna här små plastburkar som ser ut som en citron) och massa vatten. Vatten renar ju kroppen sägs det, från slam osv så jag vill tro att det även renar från förkylningsbakterier/virus med.



Julmarknad, Düsseldorf.




I vilket fall som helst, är ändå 10 dagar tills jag åker så innan dess måste jag vara frisk. Man kan ju inte komma på första skoldagen och vara sjuk och låta som en pappegoja, det går inte.

Har 6,5 dagar kvar att jobba. Planen var att jobba hela denna vecka såklart, sen måndagen och halva tisdagen nästa vecka. Tåget går 18.40 från Jörn så blir nästan halvstressigt att jobba till 16 eller 17.


I veckan däremot lär jag ha fullt upp. Känns som jag har hur många som helst jag skulle vilja träffa och umgås med. Inte bara i Arvidsjaur så att det lär nog bli många man inte hinner se före. Det rör sig ju bara om 5 veckor, men ändå. Det är en stund det med. Men jag får försöka strukturera och organisera så borde det nog gå ordna på ett eller annat sätt.



Nu måste jag äta och göra mig redo. Uppdaterar framöver igen.




Gissar att det är Tvtornet man ser.... I övrigt delar av staden Düsseldorf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0