Otrivin menthol

Det känns som förkylningen aldrig blir bättre. Har varit förkyld i runt en månad, något mer börjar det nog vara och det verkar aldrig släppa. Har precis varit på Konsum och handlat en liten flaska med nässpray, Otrivin menthol - varav bloggrubriken. Det har faktiskt varit rätt effektivt. Menthol sägs ju vara bra för nästäppa så jag prövar väl med ännu en flaska. Kanske inte gör så mycket om det blir mer än 10 dagars användning? Ja, man får väl kontakta läkare som det står på bipackssedeln. "Om symptomen inte blir färre eller om det blir värre efter 10 dagars användning kontakta läkare". Så vi får väl se hur man gör.

Det sägs ju finnas stafettläkare på Arvidsjaur vårdcentral som inte är riktigt riktiga om man får uttrycka sig milt.
http://www.pitea-tidningen.se/arvidsjaur/artikel.aspx?ArticleId=5908241




Bilden som fick representera inlägget blev en bild på kyrkan i Sorsele :-)



I övrigt så är det åter dags för en jobbarvecka så det känns ju riktigt kul.  Jobbar 15-23 nu de resterande vardagarna i veckan. Man märker verkligen på samhället hur mycket tyskar som faktiskt semestrar, bor och arbetar i Arvidsjaur under vintertid. På Konsum nyss tror jag att majoriteten av besökarna var tysktalande. Tyska röster överallt så det är ju hur mysigt som helst. De märker man ju egentligen dagligen. En kompis nämnde i fredags att då han kom till Arvidsjaur och körde den sedvanliga raggen så had
e han nästan inte mött någon svenskregistrerad bil så det var ju lite lustigt. Som enbart tyskar..


Idag har jag inte varit alltför produktiv i övrigt. Eller, har stekt köttfärs och gjort lite matlådor, sett några avsnitt av Kvinnor som mördar, Veckans brott och av Efterlyst samt C/o Segemyhr. I övrigt har jag tittat på tv och lekt med telefon. (såg de tidigare nämnda serierna på datorn - webbtv.)

Ikväll är det dags för svenska idrottsgalan 2011 så det är ju trevligt. Får se om det blir att titta nånting :)



Nu ska jag ta och kurera mig lite med citronsaft. Gott! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0