Shopping, ny lägenhet, jobb m.m

Det känns som att det är mycket som händer just nu, eller  så är det bara jag som tänker att det är mycket eller kanske vill att det ska hända mycket?

Jag ska snart lämna Storgatan 10B och välkomna mig själv till en lite större etta på Östra skolgatan. Det ska ändå bli härligt på ett sätt samtidigt som det är lite synd. Jag gillar den här lägenheten och läget kunde nästan inte varit bättre. Nära till allt och utsikten är gudomlig om man nu kan kalla Storgatan i Arvidsjaur så.

Sen den 25 Januari så fick jag även min första lön från Hotell Laponia. Jobbade endast 2 dagar i December så blev ingen förmögenhet men mer än vad jag hade trott iallafall. Fast klart, det var två kvällar, Ob.... Så det kanske förklarar saken. Men mer kommer de in på kontot i Februari så det känns ju härligt. Nu i Januari har jag ändå jobbat en hel del. Är säsongsanställd på 75% så det blir ju ändå jobb 4 dagar ungefär i veckan så det är ju bra.


Nu har jag några lediga dagar, eller de återstår en iallafall. Har jobbat mån och tis i veckan och ska jobba lör och sön. Så har hunnit med en del. Eftersom jag flyttade till en möblerad lägenhet där det mesta fanns så behövde jag inte köpa alltför mycket, det behöver jag däremot nu. Så var på Expert igår och köpte en tv, 32" LCD, Hd-ready med usb och allt möjligt kul så det blir ju bra. De räcker som en bra storlek i den lägenheten som inte är mer än på 28 kvadratmeter. Så det är ju härligt. Något större än den här och den kändes faktiskt ganska mycket större trots att det bara är 2 kvm skillnad.






I mitten av förra veckan var jag på Expert och köpte en kamera. Det blev en vanlig digitalkamera, en Kodak faktiskt så det var spännande att pröva något annat än Canon och Olympus och Nikon som man är van vid sen tidigare. Prislappen var dessutom helt okej så det fick duga. En kamera måste jag ha, tar så pass mycket bilder så det behövs. Men shit, dyrt att leva sägs det. Gått nästan 8000 kr på en vecka nu så jag får försöka leva lite sparsamt nu framöver.

Idag var jag på Lindkvist och fyndade. Det är nämligen slutrea där och nu är det halva priset på ordinarie rea så.. Jag köpte 2 skjortor, ett par jeans och 1 tröjjacka för 700 kr. Det kan man kalla fynd! Så jag kunde rent inte låta bli. Uppdatera garderoben kan man behöva göra ibland så..

På Lördag efter jobbet är det dags för Arvidsjaurs Kultur och Näringslivsgala och den är som tidigare på Hotell Laponia. Där delas det ur priser av alla möjliga slag. Kulturpris, till företagare och ja, massor av priser. Har aldrig gått på den tidigare men i år hade jag tänkt försöka gå för att se alltmest vilka som blir vinnarna i år. Har man tur känner man någon :)


Det är väl det jag har att skriva för den här gången. Jag ska ta och lägga mig och titta på tv och så småningom göra mig klar för att gå ut och äta på restaurang :)






Kommentarer
Postat av: Sofia

Billigt är bra!! ;) Du skulle ha lagt upp bilder på dina fynd också =)

2011-01-28 @ 00:01:54
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0