1 vecka kvar av semestern.



Jag har snart avslutat min andra vecka semester. Det har gått riktigt fort faktiskt. Nu återstår bara en vecka kvar, får se vad det blir att hitta på under den.


I vilket fall som helst så fick jag ett glatt besked för tre dagar sen.

"Herzlichen Glückwunsch Pär!
Du är antagen till folkhögskolekursen Tyska för nybörjare i Düsseldorf med start måndagen den 5 september 2011. Kursen anordnas av Braheskolan - Visingsö folkhögskola och genomförs i samarbete med oss på IS Düsseldorf."



Det kändes riktigt kul. Jag vet inte om mitt personliga brev avgjorde saken lite? För trots allt så var ju själv ansökningsbladet rätt kort och koncist med mest formella uppgifter. Sen var det ju bara betygen som skickades med och dom säger väl inte så mycket. I ansökan var det i och för sig med en kort motivering om att jag brinner för språket och är intresserad av landets historia och dess kultur och att det skulle vara underbart att lära sig bättre tyska och samtidigt få öva det i "verkligheten".
Det var väl något sånt jag rymde på två rader, men i det personliga brevet kunde jag förklara det djupare och mer ingående.




Så nu är det mycket att göra. Har ägnat en del av idag och igår till att skriva ansökningar för boenden, kolla flyg och tåg och övriga resmöjligheter osv. Har dock inte bokat än, men det blir i dagarna nästa.
Men det är en del att göra ändå. Jag ska även söka studiemedel och i allmänhet läsa in mig lite på staden så man inte är helt ute och cyklar. Har kollat runt i alla möjliga tidningar, turismsidor, tidskrifter, Düsseldorf.de och allmänna webbsidor. Finns hur mycket läsning som helst bara man vill.


Nu måste jag ta och fortsätta kolla runt så jag får någonting gjort.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0