Jobb & Jobb

Nu så tänkte jag äntligen ta och uppdatera här. Det blir inte så ofta då man jobbar om dagarna och inte tar sig tid att vara så mycket vid datorn.

I veckan så är jag pendlare. Kör hem till Järvträsk efter jobbet och kör upp till Arvidsjaur på morgnarna. Det fungerar bra så det är inga problem. Anledningen till det är att jag är hundvakt medan mamma och pappa är borta.



I övrigt så har jag jobbat 7-16 hittiills under veckan. Jobbet pågår 1,5 vecka till och sen är det semester i tre veckor. Vad som händer sen är ännu oklart. Jag ska försöka höra mig för nu lite här framöver. Kom att tänka på ett fint erbjudande jag fick tidigare i vinter medan jag fortfarande jobbade som receptionist. Såå.. jag tänkte ta och undersöka hur det erbjudandet står till i dagens läge. Om det fortfarande finns chans, f.r.o.m när osv. Ska först ta och höra om möjligheterna och sen får vi se. Jag hade nästan helt glömt bort det jobbet tills jag började tänka på Tyskland, då ringde en klocka.






Då har det hunnit vara midsommar och man har tillbringat många timmar utomhus i det vackra vädret. Visserligen hann åskan mullra men det blev inte så långvarit, samma  gällde strömavbrottet samma dag. Till helgen (lördag) är det åter igen dags för SM i mete i Järvträsk. Sist jag var på SM här var sommaren 2009 och nu är det åter igen dags för en repris. Jag ska jobba även i år men det är lite oklart om arbetsuppgift men det kommer jag troligtvis få reda på vilken dag som helst. Hade tänkt svänga förbi "arbetsförmedlingen" då jag kom hem men det glömde jag helt bort så det får bli imorgon.






På fredagen kan det troligtvis bli att vara chaufför, samma sak gäller torsdagen. Så vi får se, men jag håller tummarna för Skellefteå & Boden. Det skulle vara riktigt kul iallafall och det verkar vara så gott som spikat! Men vi får se närmare hur det blir. Men efter några timmars planering och överläggning så ser det bra ut i nuläget. Åtminstone med fredagen...













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0