14 mars

Det är helt otroligt vad tiden går fort! Idag är det 4 år sedan en kompis tog sitt körkort. Vid den här tiden för 4 år sen satt jag som ett barn på julafton och väntade så förväntansfullt på ett sms där det skulle stå om det gått bra eller dåligt. Uppkörningen var nämligen klockan 14.00 den onsdagen.

Sen är det också 3 år sedan en annan kompis tog körkortet. Vid den här tiden för tre år sedan (en fredag) hade vi nämligen bestämt att vi skulle ta och köra till Malå och hälsa på några kompisar. Eftersom det var fredag så slutade vi allihopa relativt tidigt. Men vi  gjorde ändå så att vi drog till Järvträsk före för att jag lovat att jag skulle ge honom några körkortsgåvor och lite sånt där som jag hade hemma. Men innan middagstid var vi i Malå åtminstone. Vi åt middag på Bylos, riktigt gott! En oerhört trevlig fredag med mycket skratt och nöje.
För två år sedan den 14 mars var jag ute med familjen i de fina vädret. Vi campade med skoter och pulka, njöt av solen och gjorde mat vid elden. Riktigt mysigt!
14 mars förra året var jag i Piteå. Jag hade varit i Öjebyn med några kompisar, men drog sedan in till stan. Gick på Kalles, drog sen vidare. En trevligt kväll det med. Så alltså, ett bra datum kan man konstatera efter denna korta "minnesstund. "
Jag vet inte om någon är så intresserad av sådana minnen så det är nog bäst jag övergår till något mer spännande, kanske.
Är ledig idag och det passar väl bra för jag har en del att göra. Jag ska ta en promenad till Camp Gielas, gå förbi Apoteket och lite allt möjligt. Har inte varit så produktiv tidigare under dagen så det är väl bäst att jag försöker vara det nu den resterande tiden av dagen.
8 dagar kvar, de känns riktigt tråkigt. Men sånt är livet. Dessa månader har varit en oerhört lärorik och viktig  tid i mitt liv. Jag har utvecklats enormt mycket och fyllt på med stora mängder kunskap och information om allt möjligt som är bra att ha i den osynliga ryggsäcken.
Det här är kunskaper jag kommer att ta med mig i framtiden, på en ny plats (?), ny arbetsplats om inte annat.
Nu kan jag förlänga CV;t iallfall, det känns kul :-)
Nu om April kommer bli en lugn månad så känner jag för att resa, se något nytt, utvecklas, skaffa erfarenheter. 
Ännu är det oklart om det kommer att vara möjligt...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, alltså du har ju koll på allt. Ofta du minns så där långt tillbaka. Även om du kollar på bilder, ofta du har så mycket bilder på allt ;p

2011-03-14 @ 21:36:46
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0