27 mars

Tiden har gått så fort, så fort att det inte är möjligt. Då var åter igen en månad snart slut. Nu stundar snart april. Det ska bli så härligt att det snart är sommar. Man känner redan att våren besökt Norrbotten. Solen både skiner och värmer om dagarna, fåglarna kvittrar, vägen börjar bli bar och asfalten dominerar. 
Så enormt härligt att köra bil då vägen är snö och isfri.


Var en sväng till Piteå tisdags, där var det nästan sommar. Dock precis som alltid så blåste det en massa så det var inte särskilt varmt.


Piteå såg ut precis som alltid, inte just någonting som förändrats. Dock alltid lika trevligt att vara där ändå.


Nu då man snart är arbetslös får man väl passa på att njuta av de sista arbetsdagarna som återstår. Jag jobbar den här helgen men sen är det tyvärr över. Tiden sen 15 november har gått så enormt fort. Nästan så jag inte kan begripa det. Visserligen började jag med praktik till 23 dec, men sen fortsatte det med en säsongsanställning som många redan vet. Men i vilket fall som helst, flera månader har gått lika fort som några veckor. Så känns det åtminstone.




Men det har varit en enormt lärorik tid och jag kan se tillbaka på det och bara vara glad.

Har utvecklats så otroligt mycket i min yrkesroll, utvecklat det tyska & engelska språket ytterligare. Har lärt mig ännu ett nytt bokningssystem, ett system jag dessförinnan bara kunde namnet på. Jobbat med underbara kollegor har jag också.

Hunnit uppleva många guldstunder som skapat minnen för livet, riktigt härligt.



Nu hoppas jag bara på att hitta mig något nytt jobb. Jag vet inte riktigt var jag ska söka dock och inte heller riktigt vad. Jag har ju varit rätt så säker i vilken bransch jag tänkt stadga mig i. Men om jag nu måste byta bransch.. till vilken? 
Var passar jag? Vad kan jag, vad behärskar jag, vad vill jag? Många tankar som snurrar runt. Så jag får väl
försöka finna svar på det och sen gå tillväga genom att åter igen söka jobb.

 

Imorgon blir det arbetsförmedlingen och sen så är veckan planlös faktiskt. Jag får helt enkelt se vad dagarna för med sig. Kanske blir en sväng hem till Järvträsk, kanske stannar här i Arvidsjaur eller så kanske man helt enkelt hittar på att resa en sväng till något annat ställe. Får helt enkelt se. Ny dag nya möjligheter, det får väl bli de fortsatta mottot. 
Ikväll blir det iallafall en tidig kväll, det vet jag med rätt stor säkerhet.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0