25 oktober

Så, då var det lönedag idag då. Dock jobbade jag ingenting i september men jag antar att man kan säga som så att det är tanken som räknas.

Tänk, 19 dagar har man varit hemma nu. Tyskland är saknat, annat kan man inte säga.
Men en sak är säker, jag ska tillbaka!


Nu i vardagen händer det inte särskilt mycket. Jag sökte två jobb för två veckor sen men det blev tyvärr avslag på båda två. Så nu ska man väl fortsätta söka sig någonting att göra om dagarna. Tyvärr går det inte alltför bra då jobben man vill söka inte finns här i närheten.


Jag började fundera och tänka om man skulle söka ett jobb där man bor borta om veckorna eller nånting. Så tänkte att jag kollar på olika jobb man skulle vilja söka men som är på helt andra orter eller i andra län. T.ex kollade jag på jobb i Västerbotten, som i Sorsele, Storuman, Vilhelmina, Dorotea och Skellefteå och Umeå. Utöver det kollade jag på jobb uppöver, Jokkmokk, Gällivare, Kiruna med omnejd. Heart of Lapland (Överkalix, Övertorneå och Haparanda/Tornio) men där fanns det väl inte alltför mycket som är sökbart.






Men jag ska fortsätta imorgon och kolla runt lite. Sen imorgon ska jag även på Intersport för att undersöka om det finns luftmadrasser samt kolla priser. På torsdag ska jag på en arbets och utbildningsmässa på Arbetsförmedlingen. Det är väl dom planerna man har. Är trist men man får försöka sysselsätta sig med någonting om dagarna ändå.
Man får väl se det positivt. Nu har man tid att ägna sig till saker man vill göra. Umgås med vänner, resa, se nya platser och prova på nya saker att göra osv.
Ta promenader går ju alltid göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0