Impulsivt och bra

Vilka idéer man kan få ibland, men så kan det gå. Tidigare hade jag ställt in mig på en månad i Tyskland och läsa en fortsättningsutbildning på det jag gick. Sen då den möjligheten gick i stöpet så tänkte jag kanske ta några veckor senare i vinter och åka dit ner och träffa vänner och se landet och allt va de har att erbjuda.. Sen plötsligt från ingenstans så har jag bara jobb till 20120831.

Idén om en semester några veckor kom åter upp igen och nätter efter nätter har jag legat och funderat vad jag vill göra med mitt liv. Jag vet inte om jag har kommit fram till så mycket, men eftersom jag inte har så mycket planer om vad jag vill göra i Sverige tänkte jag nu ta chansen att boka en biljett ner till Tyskland, skaffa lägenhet där och se vart det leder. Första tiden blir väl lite av en semester, försöka lära sig språket så gott det går och göra allt för att bli så bra som möjligt. Sen med lite tur kanske man rent kan hitta sig något slags kneg där. Exakt vad jag vill göra är ännu osett, men det ska nog lösa sig. Jobboerse.arbeitsagentur.de är lite roligare läsning är platsbanken.se måste jag ju säga.. :-)
Tyskland är såvitt jag vet rätt så duktiga på byråkrati så vi får se vars det leder. Ska ta och försöka läsa in mig på lite lagar och regler så jag är förberedd och medveten på vad det finns för möjligheter. Helt ovetande går ju inte vara, men tur det är en informativ sida.
Nu blir det dock fullt upp ett tag. Känns som att det kan bli en del att göra innan man är startklar, men det tar jag. Allt löser sig alltid sägs de ju och jag brukar ju vara nog så positiv.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åhå, ska du flytta till Tyskland? =D

2012-08-14 @ 03:58:07
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0