Semestertider

Nu börjar det kännas lite som att sommaren äntligen har nått norra Sverige. Vi har visserligen midnattssolen, färskpotatis, turister, mygg och en massa festivaler samt annat som förknippas med sommaren men någon riktig sommarvärme har de knappt varit. Sammanlagt en vecka har väl varit något så när som sommartemperatur men det är allt.
I helgen var jag till Skellefteå på stadsfesten och det var trots vädret rätt så okej med folk. Visserligen gick jag aldrig in, bara dom som jag körde till var in på området, men i vilket fall som helst så var det trevligt. Karusellerna, lotteristånden och popcorn/sockervadd/varma-chips försäljningen är som tur var på gratisområdet så det kan man ju uppleva gratis :) 
Det är lustigt att man tycks känna igen så oerhört mycket folk jämt på sådana ställen. Visserligen har man ju vänner och bekanta på många andra orter, men ändå så är det många man känner igen som man inte riktigt lyckas placera. Man har träffat/umgåtts med dom någon/några gånger nånstans någon gång, det är allt. Trots det tycks dom fastna nånstans i minnet.
Får se vad man planerar in för sommaren. Än så länge har jag bara idéer och tankar, men än är inget färdigplanerat.
Någon semester blir det inte i sommar såvitt jag vet så jag får passa på att njuta av helgerna då jag är ledig. Sommaren har vi nämligen inte öppet på lördagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0